Redovisningsekonom till Iris Hjälpmedel

Arbetsbeskrivning

Vi söker vi nu en självständig redovisningsekonom med erfarenhet av redovisning från reskontra till bokslut och rapportering. I rollen arbetar du med löpande redovisning och rapportering för våra stiftelser. Vi är i en digitaliseringsresa vilket innebär att du även kommer att vara involverad i utveckling och förbättring av processer. Du verkar med många kontaktytor inom vår organisation och med stor möjlighet att kunna driva och påverka ditt arbete.

Din roll

Du kommer att vara ensam i din roll inom ekonomi men ha ett nära samarbete med övriga på bolaget. I din roll rapporterar du till direkt VD. Vi är 7 medarbetare inom Iris Hjälpmedel. Vi värnar om varandra och värdesätter samarbete och god kollegialitet. Din placering kommer att vara i Enskede, nära tunnelbanestationen. Under pågående pandemi har vi anpassat vår verksamhet och delar vårt arbete mellan kontoret och arbete hemifrån.

Dina ansvarsområden

·      Ska hantera ett bolags ekonomi, från all bokföring till att förbereda ett månatligt bokslut

·      Arbeta med periodiseringar, reserveringar och lagerredovisning

·      Valutahantering

·      Rapportera moms, arbetsgivaravgifter, skatt

·      Hantera kund- och leverantörsreskontra inklusive kreditbevakning

·      Göra bankavstämningar och registrera bankbetalningar och -filer

·      Ha kunskap om kapitalbindning och konsekvenserna av ett förbättrat/försämrat kassaflödet

·      Förbereda årsredovisning och inkomstdeklaration

·      Förbereda interna resultat- och lönsamhetsrapporter till VD, ledningsgrupp och styrelse

·      Vara bollplank för VD i ekonomiska frågor

Din bakgrund och person

För att lyckas och vara framgångsrik i rollen som redovisningsekonom har du sannolikt en akademisk utbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning samt flerårig erfarenhet av kvalificerad Redovisningsarbete. Du har självständigt arbetat med hela bokslutsprocessen. Har du erfarenhet av arbetat med fler områden inom ekonomi är det meriterande. Vi använder systemet Visma.net och har du erfarenhet av det är det bra men dock inget krav. Du har en god förmåga att navigera i digitala system och processer och gillar att vara med på en digitaliseringsresa.

Vi söker dig som är en strukturerad, omtänksam och serviceinriktad person. Du har förmågan att ta initiativ inom ditt arbete och har ett stort intresse för att hålla dig uppdaterad med regler och nyheter inom ditt område. Du är trygg som person och trivs med att jobba i en föränderlig miljö. För oss är det viktigt att du i din planering har en förmåga att ta hänsyn till såväl helheten som detaljer.

Du är en person som kan anpassa din kommunikation efter den du talar med och som uppskattar att samverka med andra samt dela med dig av din information och expertis för att nå önskade resultat. Vi uppskattar en kollega som vill bidra till vår organisation och till ett gott och balanserat arbetsklimat. Detta är en deltidtjänst på 75% med start enligt överenskommelse. Arbetstiden kan diskuteras om du har andra önskemål.

Om Iris Hjälpmedel

Iris Hjälpmedel AB är ett privatägt aktiebolag. Bolaget ägs av Indutrade AB. Vilket är en svensk industrikoncern som består av drygt 200 bolag i 27 länder i fyra världsdelar. Verksamheten inom Indutrade har två huvudinriktningar: bolag med industriell teknikförsäljning samt bolag med egentillverkade produkter. Iris hjälpmedel ingår i den delen av organisationen som betecknas Industrial Components. Koncernens strategi är baserad på decentralisering av beslutsfattande och ansvar, vilket alltså betyder att Iris är fristående från övriga bolag i koncernen. Iris har idag sju anställda och alla rapporterar direkt till VD.

Iris Hjälpmedel är ett företag med säte i Stockholm. Vi har levererat hjälpmedel sedan 1950-talet. Vi har teknisk och pedagogisk kompetens inom synhjälpmedel. Varje dag står vissa individer och grupper i vårt land inför nya utmaningar. Både i stort och smått. För vår del handlar det om att arbeta engagerat för ett öppnare samhälle med ökad tillgänglighet för alla. Det gör vi genom att varje dag utveckla och tillhandahålla en rad snillrika produkter och tjänster och som kan komma dig, ditt företag eller din organisation väl till pass.

Nyfiken på att veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar Iris med EQonomy/Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se och du får då svara på några korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Andreas Larsson på andreas.larsson@wise.se. Vi kommer arbeta med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan om rollen känns rätt för dig! Vi värnar om din integritet och behandlar allas personuppgifter enligt GDPR förordningen (läs mer här).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2020
  • Ansök senast: 13 december 2020

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024