OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett spännande jobb med goda utvecklingsmöjligheter inom en framgångsrik koncern i stark tillväxt? Vi söker nu en engagerad och resultatinriktad Redovisningsekonom.
Dina arbetsuppgifter
Som Redovisningsekonom kommer du arbeta med löpande redovisning, kontoavstämningar samt månads- och årsbokslut. Arbetsuppgifterna kan komma att variera beroende på erfarenhet och belastning. Du kommer även ansvara för vår kundreskontra, fakturering av företagsfakturor, utläggsredovisning samt bankkontoavstämningar. Du blir en viktig resurs i ekonomiteamet och förutom ovan arbetsuppgifter kommer du även vara insatt i andra flöden för att få en komplett bild av bolagets ekonomiska struktur. Då vi står inför ett byte av affärssystem ingår arbetet med att utveckla och effektivisera rutiner och arbetssätt genom bl.a. att automatisera och digitalisera processer
Som redovisningsekonom på Jool Group kommer du att ha en central roll i vår ekonomiavdelning. Du kommer att vara en viktig länk mellan olika delar av företaget och rapportera direkt till vår ekonomichef.
Din profil
För att bli framgångsrik i rollen som Redovisningsekonom hos oss bör du trivas med att arbeta nära verksamheten i en dynamisk koncern med högt affärsfokus. Du är strukturerad och noggrann samtidigt som du är driven och hungrig efter att ständigt utveckla både ditt ansvarsområde, företaget och dig själv. Du har en god förmåga att se till helheten och drivs av metoder som skapar så väl proaktivitet som effektivitet.
För att vara aktuell för tjänsten har du
med fördel eftergymnasial utbildning inom ekonomi
erfarenhet av momsredovisning
erfarenhet av och god kunskap kring bokföring och redovisning
erfarenhet av självständigt bokslutsarbete och rapportering
erfarenhet av kontoavstämningar
goda språkkunskaper i engelska och svenska, i tal och skrift
goda excelkunskaper
Ditt erbjudande
På Jool Group trivs du i en miljö där samarbete och ömsesidig stöttning är i fokus. Du kommer att arbeta nära kollegor från olika delar av organisationen, och ditt arbete kommer att präglas av ett nära samarbete och kunskapsutbyte. Vi erbjuder också möjligheten att arbeta delvis på distans, vilket ger dig flexibilitet i ditt arbete.
Vill du vara med på vår expansiva resa och dela vår övertygelse om att hållbara företag är morgondagens vinnare? Ansök nu och bli en del av Jool Groups resa mot nya höjder!
Start: Omgående
Arbetstider: Dagtid måndag till fredag
Ort: Lessebo
Omfattning: Tjänsten är på heltid och innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet med ambition att efter 6 månader övergå till anställning hos Jool Group.
Ansökan
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då löpande urval tillämpas. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Annie Afram på telefonnummer 073 42 49 126 eller via mail annie.afram@onepartnergroup.se