Redovisningsekonom till Kjell & Company i Malmö

Redovisningsekonom till Kjell & Company i Malmö

Arbetsbeskrivning

Kjell & Company är ett av detaljhandelns mest expansiva företag med verksamhet i Sverige och Norge och med ett av svensk detaljhandels starkaste varumärken. Vi har en unik position på marknaden som den enda spelaren som fokuserar uteslutande på tillbehör till hemelektronik. Vårt mål är att överträffa våra kunders förväntningar i varje möte både när det gäller kunskapsnivå och det goda bemötandet - en kultur som genomsyrar hela företaget. Koncernen har 8 legala enheter, 106 butiker i Sverige, 22 i Norge och en välfungerande e-handel. Huvudlager och huvudkontor ligger i Malmö, och vi har ett inköpskontor i Shanghai. Med närmare 1 000 engagerade anställda hade bolaget en omsättning på 1,8mdr SEK 2019.

Varmt välkommen till Kjell & Companyandan och bolaget som aldrig slutar att tänka nytt! Nu har du möjlighet att få en utvecklande tjänst i ett bolag som befinner sig på en spännande expansionsresa. I denna tjänst blir du delaktig i den fortsatta uppbyggnaden av ekonomifunktionen. Du är välkommen till teamet som består av 7 engagerade kollegor och en miljö där nya idéer och lösningar uppmuntras.

Denna tjänst är belägen på huvudkontoret i Malmö och du rapporterar till redovisningschefen. Du kommer att jobba tillsammans med och ha nära samarbete med befintlig redovisningsekonom.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Löpande bokföring och redovisningsarbete i koncernens olika bolag
• Avlasta redovisningschefen i det dagliga arbetet på avdelningen
• Delaktighet i utvecklingsarbete och processförbättringar
• Delaktighet i månads-, kvartals- och årsbokslut enligt uppsatta deadlines
• Ansvar för hela flödet i kundreskontran innefattande kontaktperson gentemot vår e-fakturaleverantör
• Analys och bevakning av kundfordringar samt ansvarig för kreditbedömningar, riskbedömning och uppföljning av kreditgränser
• Proaktivt arbete med att utveckla kundreskontrafunktionen när det gäller processer, rutiner och affärsmässigt tänk
• Back-up inom teamet

Här erbjuds du en tjänst där du får vara med och påverka, och där processer och rutiner ständigt ses över för att hitta effektiva arbetssätt. Välkommen till ett företag där man månar om sina anställda.

Är det dig vi söker?
Din personlighet är en framgångsfaktor. För att trivas i teamet på Kjell & Co är du van vid och uppskattar en föränderlig miljö med korta beslutsvägar. Du är redo att bygga upp en ny roll och har många idéer kring effektiviseringsåtgärder och arbetssätt. Då det är en ny tjänst så är det viktigt att du är en erfaren ekonom som kan ta sig an att bygga upp alla delar i funktionen. Som person är du självgående och trygg i dina kunskaper och det är meriterande om du har erfarenhet från en liknande roll i ett större bolag. Du är mån om dina kollegor och ser fram emot att bidra till teamet. Du är positiv och hjälpsam och besitter en stor portion prestigelöshet.

Som person är du strukturerad samtidigt som du är lösningsorienterad och analytisk. Du har goda kunskaper i något större affärssystem samt goda kunskaper i Excel. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

Har vi väckt ditt intresse?
I den här rekryteringen samarbetar Kjell & Company med MPYA Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kristina Bennet på 0703-755075 eller kristina.bennet@mpya.se eller Johanna Andersson på 0706-555730 eller johanna.andersson@mpya.se

Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mpya Finance
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2020
  • Ansök senast: 23 november 2020

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024