Redovisningsekonom till kommun i norra Stockholm

Redovisningsekonom till kommun i norra Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av redovisning inom offentlig sektor och kommun? Varmt välkommen att söka denna tjänst!

Om uppdraget
Vi söker en redovisningsekonom för ett konsultuppdrag till en kommun i norra Stockholm. Uppdraget kommer starta omgående och pågå i sex månader. Det finns möjlighet till förlängning ytterligare tre månader. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda vardagar mellan 8-17. Det finns möjlighet till visst distansarbete.

Dina arbetsuppgifter

Som redovisningsekonom har du tillsammans med dina kollegor inom ekonomi-gruppen helhetsansvaret för all rapportering och redovisning för tekniska kontoret som är en förvaltning. Du tillhör administrativa avdelningen som består av en grupp ambitiösa och hjälpsamma kollegor som arbetar med hyresadministration, kund- och leverantörsreskontra samt hela kedjan inom redovisning, inklusive årsbokslut. I rollen som redovisningsekonom kommer du arbeta med alla förekommande uppgifter inom en ekonomiavdelning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Löpande redovisning

- Balansavstämningar

- Likviditetsprognoser

- Bokslutsarbete vid månadsstängning, delår och årsbokslut samt årsredovisning

- Kund- och leverantörsreskontra

- Motparts avstämningar

- Momsrapportering

- Anläggningsregister

- Delaktighet i revision och kontakt med revisorer

Du kommer agera Super User i Agresso på kontoret och ha ett nära samarbete med både verksamheten och kommunledningskontoret. Viss fakturering och reskontraarbete förekommer i dina arbetsuppgifter.

Dina kvalifikationer

- En relevant akademisk examen eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig inom ekonomi, särskilt inom redovisning, ekonomistyrning eller motsvarande.

- Minst tre års erfarenhet av redovisningsarbete inom offentlig sektor.

- Minst ett års erfarenhet av redovisningsarbete inom kommun.

- Ett processorienterat synsätt.

- Goda kunskaper i Excel och lätt för att lära dig nya system.

- Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av redovisning/bokföring eller ekonomistyrning och arbetat med beslutsstödsystem. Tidigare arbete med ekonomi / -bokföringssystem samt utveckling av planering och uppföljning är också meriterande. Vi söker dig som är resultatorienterad, analytisk, samarbetsorienterad och relationsskapande.



Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 20/9.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig jaqueline.shafig@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2023
  • Ansök senast: 20 september 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024