OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du flera års erfarenhet av redovisning och goda kunskaper i ekonomisystem? Varmt välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Vi söker en redovisningsekonom till vår kund som verkar inom den kommunala sektorn. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som startar omgående och pågår fram tills april 2024. Du arbetar på kundens kontor i Södertälje, efter introduktionen finns det möjlighet till distansarbete några dagar i veckan. Tjänsten är på heltid med en arbetsvecka på 39 timmar.
Dina arbetsuppgifter
- Löpande bokföring, redovisning och avstämningar i samtliga processer.
- Uppföljningar av och stämma av redovisning (bokslut och periodavslut).
- Bokslut och årsredovisning samt delårsrapporter.
- Vägledning och stöttning till ekonomiassistenter och verksamheter i redovisningsfrågor.
- Framtagning av rapporter om ekonomiska resultat och genomförande av analyser.
Dina kvalifikationer
- Mycket god systemvana.
- Goda kunskaper i officepaketet, främst excel.
- Goda kunskaper i ekonomisystem (ex ERP, Agresso, Raindance).
- Tidigare arbetslivserfarenhet från ett större företag.
- Minst tre års arbetslivserfarenhet inom redovisning.
- Treårig gymnasieutbildning eller motsvarande med påbyggnadsutbildning inriktning redovisning.
- Erfarenhet av att självständigt hantera bokslutsarbete, avstämningar och kommunikation med dotterbolag.
Vi söker dig som är noggrann, driven, kommunikativ och serviceinriktad. Du är lösningsfokuserad, en bra lagspelare och har en förmåga att snabbt sätta sig in i nya uppgifter.
Meriterande
- Tidigare arbetat i Unit 4.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 8/12.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg annelie.hammarborg@hotmail.com
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson