OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund i logistikbranschen söker en redovisningsekonom till en bred tjänst med start så snart som möjligt. Det är ett konsultuppdrag på minst sex månader och för rätt person finns mycket goda möjligheter till anställning därefter. Du kommer att sitta på deras trevliga kontor i Hagen, Västra Frölunda men självklart finns en flexibilitet i att arbeta hemifrån.
Söker du en ny roll som inte är den typiska redovisningstjänsten är detta en spännande möjlighet du inte ska missa!
Om tjänsten
Det är en bred roll och du kommer att få ta dig an varierande arbetsuppgifter. I rollen ingår bland annat:
- Göra årsredovisningar för ca 15 bolag i Sverige
- Deklarationer och skattefrågor som rör Sverige
- Budgetering, kostnadsuppföljning och kostnadsallokering
- Delaktig i due diligence, förvärvssimuleringar och förvärvsprocesser
- Delaktig i koncern- och bolagsrevision
- Redovisningssupport gentemot koncernbolag
Utöver detta kommer du också att arbeta med administration bolagsformalia för de övriga nordiska länderna och Baltikum samt administration kring avtal, policys och liknande.
Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi och ett par års erfarenhet som redovisningsekonom, förslagsvis på en redovisningsbyrå. Du känner dig trygg i dina ekonomiska kunskaper och har koll på processer och regelverk. Att behärska både svenska och engelska är ett krav för tjänsten då du har många utländska kontaktytor.
Som person tror vi att du är nyfiken och har ett intresse att utvecklas. Du är driven och lösningsorienterad med en stor ansvarskänsla och en förmåga att vara självgående utan detaljstyrning. Ordning och reda är A och O i ditt arbete samtidigt som du kan tycka om att inte alltid veta vad dagen har att erbjuda.
Låter det spännande? Vänta inte med att skicka in din ansökan!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 30 september.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88