OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en självständig redovisningsekonom som samtidigt trivs med att ingå i ett team till en av våra kunder på Lindholmen. Tjänsten är på heltid med start i september. Inledningsvis är det ett konsultuppdrag på sex månader och därefter finns goda möjligheter till anställning hos vår kund.
Vad innebär rollen och vem söker vi?
Som redovisningsekonom kommer du att arbeta i en bred roll där du troligtvis självständigt ansvarar för två till tre bolag i koncernen, vilket innebär fakturering, löpnade bokföring, moms, skatt samt månads- och kvartalsbokslut. Utöver detta kommer det att finnas möjlighet att vara involverad i olika projekt och därav ser vi gärna att du har ett systemintresse.
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet och med erfarenhet av löpande bokföring och självständiga månadsbokslut. Har du tidigare arbetat i Visma Control, Visma PX och Visma DCE är det meriterande och vi förutsätter att du har goda kunskaper i Excel.
Ditt team kommer att bestå av tolv personer och i rollen har du många kontaktytor både internt och externt. Därav ser vi gärna att du är framåt, social och trivs med att ha kontakt med andra. Då bolaget är internationellt, är du även bekväm i att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du självgående, trygg och nyfiken i ditt förhållningssätt. Vidare är du prestigelös och van vid att arbeta i ett team där man hjälper varandra.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson. Då det är semestertider ber vi dig att ta kontakt tidigast den 17 augusti på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Redovisningsekonom
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88