Redovisningsekonom till konsultuppdrag på deltid

Redovisningsekonom till konsultuppdrag på deltid

Arbetsbeskrivning

Om företaget:

Retentio Ekonomi & Redovisning AB är en redovisningsbyrå som är lokaliserad i Johanneshov i Stockholm. Vi inriktar oss på mindre och medelstora aktiebolag. Namnet Retentio är en spin off på det latinska ordet retentum som betyder balanserade. Vi håller företagens ekonomi i balans. Vi är en auktoriserad redovisningsbyrå och är anslutna till SRF konsulterna.

Nu söker vi en senior redovisningsekonom för ett konsultuppdrag på 60% med start snarast till och med maj.

Dina arbetsuppgifter:

Huvudfokuset i detta uppdrag är bokslutsarbete och att upprätta årsredovisningar. Det gäller främst mindre och medelstora bolag i enlighet med K2, K3 kan förekomma. Till din hjälp har du kollegor som förbereder underlagen. Du har kontakt med kunderna för att leverera god service och säkerställa en korrekt hantering. Retentio har helt digitala processer och arbetar enligt Rex-standard. System som används är Fortnox för redovisningen och Visma för bokslut. Du tillhör ett trevligt och samarbetande team bestående av sex personer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Självständigt upprätta årsbokslut och årsredovisningar
- Betalningar
- Avstämningar
- Deklarationer
- Löpande bokföring
- Kontakt med kunder


Din profil:

Vi söker dig som är auktoriserad redovisningsekonom och har minst tre års erfarenhet av att självständigt utföra årsbokslut. Du är van att jobba digitalt och har erfarenhet av att ha jobbat på en redovisningsbyrå. Det är meriterande om du har erfarenhet av K3 samt Visma och Fortnox.

Som person är du öppen och har lätt för att komma in i nya grupper och samarbeta. Du är serviceminded och uppskattar kundkontakten. Under bokslutsperioden kan tempot vara högt vilket du drivs av och tycker ger positiv energi. Självklart är du noggrann och håller deadlines. Om det här stämmer in på dig vill vi gärna att du skickar in din ansökan!

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 31/12. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 8 612 04 90.

Om oss

Sharper är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på chefs- och specialistroller. Sharper ingår i koncernen The Soft Skills Family och är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Supply Chain samt Office & HR.

Vi på Sharper tycker att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vill du veta vilka soft skills som just du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt?

I samband med att du skickar i din ansökan får du möjlighet att svara på ett frågeformulär från Psycruit gällande dina soft skills. Formuläret tar ca 15 minuter att utföra och efter du besvarat frågorna kommer du få en feedbackrapport mejlad till dig som ingående belyser dina soft skills. Rapporten kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling.

Håll utkik i din inkorg! Där finner du länk till frågeformuläret.

Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sharper
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2020
  • Ansök senast: 31 december 2020

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024