Redovisningsekonom till Kumla Bostäder AB

Arbetsbeskrivning

Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 21 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.

Kumla Bostäder AB är kommunens allmännyttiga bostadsbolag med ca 2 300 hyreslägenheter med en bostadsyta om ca 155 000 m² samt lokaler med en lokalyta om ca 13 000 m². Antalet anställda uppgår för närvarande till 36 st. Nettoomsättningen uppgår till ca 170 mkr och balansomslutningen till ca 1 400 mkr. Kumla Bostäders värdeord som ska vara vägledande i allt vårt arbete är Kompetens, Ansvar, Trygghet och Omtanke

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är en erfaren redovisningsekonom som i huvudsak ska arbeta med bokföring, löpande uppföljning inklusive avstämningar, bokslut, delårsrapport och övriga ekonomirapporter. Du kommer också att få medverka med underlag till budget och prognoser. I tjänsten ingår också ett ansvar för momsredovisning, taxeringsfrågor inklusive deklarationer och fastighetsskatteberäkningar. Därutöver har du ett helhetsansvar för autogiro samt ansvar för månatlig hyresavisering, hämtning och sändning av betalfiler etc, inläsning av filer för vattenförbrukning, uppdatering av anläggningsregister, betalkontroller m m.

Hos Kumla Bostäder förutsätts det att alla medarbetare tar ansvar för hela verksamheten. Utöver specificerade arbetsuppgifter ingår det därför i alla roller hos oss att alltid göra sitt bästa och hjälpa sina kollegor vid behov. Det innebär att du i din tjänst måste ha förmåga att vara flexibel och tycka det är roligt med många varierande arbetsuppgifter.


KVALIFIKATIONER
Du har eftergymnasial utbildning som ekonom, civilekonom eller likvärdigt. Du har flera års erfarenhet av arbete inom redovisningsekonomi, fördelaktigt med erfarenhet från fastighetsbranschen. Goda IT-kunskaper i Officepaketet och praktisk erfarenhet av ekonomi-/redovisningssystem är ett krav. Erfarenhet från affärssystemet Incit Xpand är meriterande men inget krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är en engagerad person med god förmåga att effektivt driva ditt arbete framåt och har lätt för att samarbeta. Du är bra på att planera och organisera ditt arbete samt angelägen om att nå resultat med hög kvalitet.


ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.

Kumla kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Lars Flyckt
019-58 88 01
Personalhandläggare Susanna Sandholm
019-58 83 28

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kumla kommun, Kumla Bostäder AB Kumla
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ange gärna löneanspråk
  • Heltid, eventuellt deltid om så önskas Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 6 februari 2017

Besöksadress

Köpmangatan 7 69280 Kumla
None

Postadress

Box 28
Kumla, 69221

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024