Redovisningsekonom till kund i Malmö!

Redovisningsekonom till kund i Malmö!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en självgående och strukturerad redovisningsekonom till vår kund i Malmö. Du har erfarenhet av redovisning och arbetsuppgifterna nedan för att snabbt kunna komma in i arbetet. Utöver det ser vi att du triggas av utmaningar och är initiativtagande. Låter detta som något för dig? Sök den här spännande tjänsten redan idag då vi jobbar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN

Du kommer vara en del av ekonomiteamet som består av tre medarbetare och rapporterar till Head of Finance Nordics. De är en nordisk koncern och du ansvarar för redovisningen av deras svenska och danska bolag.

Dina ansvarsområden är följande:
- Ansvar för och direktkontakt med vårt servicecenter i Polen
- Månads-, kvartals- och årsbokslut
- Fakturering
- Intrastatrapportering
- Avstämningar
- Uppföljningar
- Kundfrågor (kontoutdrag, fakturor m m)
- Hjälpa Head of Finance vid budget- och prognosarbete
- Ta fram underlag till revisorer
- Medverka vid utveckling av processer och rutiner

Tjänsten innehåller också vissa arbetsuppgifter inom HR-området:
- Löneansvaret ligger på vår samarbetspartner Kontek. I tjänsten ingår förberedande löneadministration och semester- och årsskifteshantering
- Vara ett HR- och löneadministrativt stöd för chefer och medarbetare
- Systemansvar för FLEX HRM Tid & Resa
- Olika intyg och myndighetskontakter som Försäkringskassan, Skatteverket etc

VI SÖKER DIG SOM
- Erfarenhet: Vi ser att du har minst 3-5 relevant erfarenhet av månads-, kvartals- och årsbokslut. Troligen arbetar du idag eller har tidigare arbetat som redovisningsekonom, redovisningskonsult, financial controller, redovisningsansvarig eller i en liknande roll
- Färdigheter: Erfarenhet från SAP
- Språk: utöver svenska behärskar du även engelska i tal och skrift då det är deras koncernspråk

Det är meriterande om du har
- Utbildning: Utbildning inom ekonomi/redovisning från högskola/universitetet eller yrkeshögskola
- Erfarenhet: Tidigare erfarenhet inom HR-området

För att lyckas i rollen har är du ansvarstagande, självgående och initiativtagande. Du har även en god samarbetsförmåga och är en teamspelare.

Övrigt
- Detta är ett konsultuppdrag med start omgående (senast 1 augusti) och som sträcker sig till årsskiftet.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2023
  • Ansök senast: 6 augusti 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


6 oktober 2024

Experienced accountant

Experienced accountant

5 oktober 2024

4 oktober 2024