Redovisningsekonom till kund i Örebro!

Redovisningsekonom till kund i Örebro!

Arbetsbeskrivning

Som redovisningsekonom hos vår kund i Örebro kommer du få arbeta med den övergripande ekonomiprocessen inom finans! Ta chansen & bygg på din kompetens inom ekonomi med en meriterande erfarenhet. Vi arbetar med löpande urval, sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Hos vår kund välkomnas till ett team på 15 framtida kollegor till dig som jobbar för att göra skillnad, på riktigt! Vi söker nu dig med erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom. Vi tror även att du med fördel har ett intresse för finans då vår kund är en finansiell verksamhet. Detta är chansen för dig som finner stor motivation i att arbeta med stora delar av hela ekonomiprocessen!

Detta är en visstidstjänst som täcker en kommande föräldraledighet på omkring 1,5 år. Möjlighet till vidare anställning efter vikariat kan tillkomma.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Avstämning och redovisning av verksamhetens dagliga affärsflöden.
* Hantering av leverantörsfakturor, kundreskontra och anläggningsredovisning.
* Upprättande av månads-, kvartals- och årsbokslut samt noter till årsredovisningen.
* Ansvar för momsdeklaration och rapportering till myndigheter.
* Stöd till verksamheten inom budget, prognos och beslutsunderlag.
* Proaktivt arbete med ständiga förbättringar och processutveckling.


VI SÖKER DIG SOM
- Har avklarad examen från eftergymnasial utbildning inom ekonomi, med fördel mot redovisning eller finansiering.
- Har några års arbetslivserfarenhet från likvärdigt arbete sedan innan.
- Behärskar svenska i tal & skrift då det krävs för arbetsuppgifterna.
- Goda kunskaper i Microsoft Excel.

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från att arbeta inom finansiell verksamhet.
- Har kunskap om såväl svenska som internationella regelverk inom redovisning samt koncernredovisning.

Vem är du som person?

För att lyckas & framförallt trivas i denna roll tror vi att du har ett driv, nyfikenhet & intresse för redovisning! Vi tror också att du uppskattar att arbeta med en hög struktur & noggranhet. Då vår kund har tajta samarbeten team sinsemellan tror vi även att du är en lagspelare som uppskattar ett transparent & prestigelöst samarbete.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2024
  • Ansök senast: 21 januari 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024