Redovisningsekonom till kundreskontra

Redovisningsekonom till kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Här finns en tjänst i ett spännande företag med ambitioner att hela tiden fortsätta förbättra och utveckla både arbetssätt, rutiner och processer.

Vi söker nu en kollega till vårt Accounts Receivable-team, där du kommer att arbeta i processerna kopplade till ”order-to-cash”. Med hjälp av din övergripande förståelse för redovisning kommer du med förbättringsförslag och utmanar både kollegor inom teamet och i organisationen.

Exempel på löpande arbetsuppgifter:

- Bokslutsrelaterade uppgifter såsom avstämningar och rapportering

- Bidra till ständiga processförbättringar för en mer digitaliserad och automatiserad verksamhet.

- Ansvara för dialogen med interna och externa samarbetspartners

- Hantering av inkommande ärenden via mail och ärendesystem

- ROT/RUT

Du tillhör avdelningen Accounting Sweden som innefattar teamen Accounting, Accounts Payable och Accounts Receivable med totalt 25 medarbetare. I Accounts Receivable-teamet är vi 5 personer. Du rapporterar till Manager AP & AR.

Vem söker vi?
Du är minst gymnasieekonom och har förståelse och/eller erfarenhet av redovisning. I grunden har du en bra förståelse för kundreskontrans processer men viktigast är din inställning till ditt arbete där du vill utmana och utmanas!

Arbetet kräver att du är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift samt att du har goda systemkunskaper.

Det är meriterande med erfarenhet från någon/några av nedanstående områden:

- arbete med redovisning

- arbete i affärssystemet IFS

- arbeta i ärendehanteringssystemet Service Now

- erfarenhet från en större redovisningsbyrå eller ett Shared Service Center

- erfarenhet av stora komplexa ekonomiflöden, gärna i en transaktionsintensiv verksamhet

- erfarenhet från automatiserade flöden

Du lockas av att arbeta med att utveckla processer och välkomnar ett modernt arbetssätt. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och trivs i en större organisation med många olika kontaktytor. Vidare har du god kommunikativ förmåga, är en teamplayer med ett prestigelöst förhållningssätt. Du värdesätter kvalitet och är bra på att driva olika frågor och projekt i mål. Rätt person har en positiv inställning till utmaningar och håller hög servicenivå. För att trivas på GlobalConnect och i rollen bör du motiveras av att arbeta i en föränderlig miljö.



Ansökan
I den här rekryteringen har GlobalConnect valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta Charlotta Ezitis Holmström, 0766 471 657 eller Viola Hammar 0766 471 658. Vi intervjuar och tillsätter tjänsten löpande, så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast 2023-02-14. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Om GlobalConnect
Vi är GlobalConnect. Vi förenar människor och organisationer över hela vårt samhälle. Det börjar med grunden i vår digitala infrastruktur och slutar med allt vi möjliggör. Vi strävar efter att förenkla det komplicerade. Vi lever efter vårt kundlöfte - att vara enkla att jobba med. Vi förverkligar visioner.

Vi är den ledande leverantören av fiberbaserad datakommunikation och data-center i Norra Europa. Vår vision är enkel: vi förverkligar visioner genom att möjliggöra det uppkopplade samhället.

GlobalConnect finns idag representerat i både Finland, Norge, Sverige, Danmark och Tyskland och har anställda från flera olika länder vilket möjliggör en mångkulturell miljö där vi kommer få dig att trivas och med stort engagemang introducera dig till din nya roll och arbetsplats.

TITEL:

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2023
  • Ansök senast: 14 februari 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024

Redovisningsekonom med internationell inriktning

Redovisningsekonom med internationell inriktning

26 november 2024