OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiavdelningen är en del av kommunstyrelseförvaltningen. Avdelningen består idag av 26 personer som bland annat arbetar med Budget, Redovisning och Inköp.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som redovisningsekonom mot kundreskontra innebär att du får helhetsansvaret för kundreskontran. Järfälla kommun jobbar med förvaltningsmodellen PM3 där du blir modulansvarig för Kundreskontran i Raindance. Du ger stöd åt kommunens verksamheter och utvecklar processen tillsammans med kollegorna.
Du ansvarar för nedan arbetsuppgifter inom Kundreskontran:
• In- och utbetalningar
• Inkassohantering
• Påminnelsehantering
• Support(Ärendehantering)
• Filinläsningar
• Övervakning av elektroniska flödet
• Fakturahantering
• Kundregister
• Kontoavstämningar
Under år 2023-2024 har avdelningen inplanerade aktiviteter för utvecklingen av kundreskontran där du kommer att leda projektet.
KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskoleutbildning. Det är en fördel om du har erfarenhet från kommunala sektorn. Du har en god analysförmåga och är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift.
Vi söker dig som trivs att arbeta i team och har en god samarbetsförmåga. Som person är du noggrann och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt visar gott omdöme vid agerande och beslut. För att trivas i denna roll är det viktigt att du har en god dialog med dina kollegor och medarbetare utanför vår förvaltning.
ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbahososs
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.