OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren redovisningsekonom som vill ha ett fritt och självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter. Du är placerad på vår kunds moderbolag och arbetar på en ekonomiavdelning som ansvarar för bokslut, årsredovisningar, skatt och moms samt rapportering till koncernen. Tjänsten är placerad på kundens huvudkontor i ljusa och fräscha lokaler i Kungens Kurva.
Arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter relaterade till redovisning och bokslut. Du kommer att sitta på företagets koncerngemensamma ekonomiavdelning vilket innebär att du innehar en viktig funktion för alla ekonomiska fråga gentemot dotterbolagen.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera;
- Ansvar för den löpande redovisningen
- Ansvar för månads- och årsbokslut
- Ansvar för årsredovisning
- Skatt inklusive inkomst-, moms- och arbetsgivardeklarationer samt statistik
- Rapportering
- Ansvara för externrevision och åtgärder och förbättringsförslag utifrån revisionsresultatet
- Processförbättringar och löpande effektiviseringar
Vår kund arbetar i Hogia, Palette och Kobra.
Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
3-5 års erfarenhet av ovan arbetsuppgifter inom redovisning och bokslut.
Erfarenhet av att arbeta självständigt med årsredovisning i K3 och koncernbokslut.
Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
För vår kunds räkning söker vi efter en trygg och pålitlig person som är noggrann och analytisk. Du är självgående och initiativrik och har förmåga att strukturera ditt eget arbetssätt. Ett krav är att du är en utpräglad ”doer” och det är viktigt att du kan leverera resultat och hålla deadlines. Egenskaper som värderas högt är förmåga att prioritera samt strukturera och planera arbetet.
För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara serviceinriktad och flexibel. Du har god kommunikativ och social förmåga. Som person är du positiv, prestigelös och har hög integritet.
Mer om tjänsten
Vår kund erbjuder ett fritt och självständigt arbete med goda anställningsvillkor och engagerade kollegor som är stolta över verksamheten.
Direktrekrytering
Tillträde: under mars
Omfattning: Heltid
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!