OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Redovisningsekonom till Länsstyrelsen
Vi söker nu en redovisningsekonom till ett längre uppdrag på Länsstyrelsen i centrala Stockholm. I tjänsten kommer du att använda dina kunskaper inom redovisning och bokföring för att hjälpa Länsstyrelsen att främja ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd på ett hållbart sätt. Har du en avslutad högskoleutbildning inom ekonomi och minst tre års erfarenhet med redovisning och bokföring? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan redan idag!
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen sitter i fina lokaler på Regeringsgatan 66 i centrala Stockholm. Där kommer du att arbeta om en grupp på 5 personer där 4 har ansvar för upphandling och 1 för e-handling. Enhetens huvudansvar är att ansvara för frågor som rör Länsstyrelsens ekonomi, redovisning, årsredovisning, tertial- och månadsuppföljning, budgetuppföljning, prognoser och upphandlingar.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Kontering
• Kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontorssaldo.
• Besvara förfrågningar om in- och utbetalningar.
Omfattning:
Heltid, Kontorstider, med möjlighet till flex. Start i april med ett uppdrag till och med 31 december 2019, med möjlighet till förläning och/eller övertag av kund.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du:
• En högskoleutbildning inom ekonomi och minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknade arbete alternativt en gymnasieexamen och minst 5 års erfarenhet som ekonomiassistent.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• Goda kunskaper i ekonomisystem (t.ex. Agresso, Raindance, eller likvärdigt system)
• Goda kunskaper i svenska såväl tal som i skrift
Vi ser det som meriterande (ej krav) om du tidigare har arbetat med
redovisning och bokföring, kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon, huvudbokföring, leverantör- och kundreskontra, kassa- och bankavstämningar, tidigare deltagit i månadsavstämningar/bokslut samt besvarat frågor om in- och utbetalningar.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi hjälper både stora och små organisationer att hitta rätt personal. Det innebär att vi kan erbjuda hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Så oavsett om du söker extrajobb eller fast anställning har du hamnat helt rätt. Vi har goda möjligheter att hitta rätt karriärvägar för just dina önskemål.
Sista ansökningsdag: 2019-03-03, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: | Josefin Tängnander | josefin.tangander@randstad.se [ mailto:josefin.tangander@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Martin Sjögren
Ninos Saado
Ragulan Tharmalingam, Ninos Saado, Elin Sandqvist
Linda Milve
Ellinor Hammar
Agneta Löfgren
Caroline Larsson
Martin Ogemar
Ellinor Hammar
073-0644786
Niclas Norenius Marander