Redovisningsekonom till Leeroy

Arbetsbeskrivning

Om bolaget

Leeroy är techbolaget som utrustar restaurangägare med kraftfulla lösningar som de behöver för att driva framgångsrika moderna restauranger. Bolaget erbjuder digitala lösningar som hjälper restauranger att driva, hantera och optimera sin verksamhet. Från en mobil kassa, köksskärm och självbetjäningskassa till en mycket populär white-label app, onlinebeställning och back office system, erbjuder Leeroy den kompletta plattformen med lösningar som gör restauranger lönsammare och effektivare.

Om tjänsten

Du arbetar tillsammans med CFO och andra delar av verksamheten för att underlätta beslutsfattande samt effektivisera verksamheten både finansiellt och operationellt. I denna roll söker vi efter en person som ser värdet av att effektivisera processer och kunna arbeta proaktivt för att bidra till affärsutvecklingen. Primära ansvarsområden inkluderar bokslutsarbete och rapportering, dialogen med redovisningsbyrån och finansiell uppföljning. Då rollen är bred kommer du även arbeta med personalrelaterade frågor, effektivisering av interna processer, samt arbeta proaktivt för att stötta organisationens olika funktioner.

- Ansvara för månads- kvartals- och årsbokslut samt dialogen med redovisningsbyrån
- Rapportering till ledningsgrupp, styrelse och ägare
- Uppföljning av intäkter, kostnader och KPI:er
- Budget- och prognosarbete
- Bidra till att utveckla besluts- och analysmodeller
- Delaktig i att effektivisera interna rutiner och processer
- Slutattest av leverantörsfakturor
- Utskick av kundfakturor


Om dig

Vi ser gärna att du har arbetat med redovisning i minst tre år och att du känner dig trygg i alla delar i processen. Vidare söker vi efter dig som har analyserfarenhet, ett intresse för att effektivisera processer och trivs med att vara en stödjande funktion internt. Vi ser gärna att du är en person som trivs med att arbeta affärsnära.

För att trivas i rollen bör du vara flexibel, tycka om att arbeta i en dynamisk och prestigelös miljö. Som person är du driven, van att arbeta självständigt, strukturerad, nyfiken och initiativtagande. Vidare står du för struktur och ordning och reda. Du är kommunikativ och trivs att jobba brett med många arbetsuppgifter.

Kvalifikationer

- Minst 3-5 års erfarenhet av redovisning och 1 år som controller.

- Du har en universitetsutbildning eller motsvarande inom ekonomi.

- Du talar och skriver flytande svenska och mycket god engelska.

Vi arbetar i Google Suite och Microsoft Office och ser att du har mycket goda kunskaper i dessa och främst i Excel och Google Spreadsheet. Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat i Fortnox, Hubspot eller Boardeaser.

Tillträde, omfattning och anställning

Bolaget sitter centralt i Stockholm. Tjänsten är på heltid och är ett vikariat på ett år med önskad start i slutet på januari alternativt februari 2022 för bästa möjliga onboarding. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag. Detta är ett tidsbestämt konsultuppdrag på heltid där du blir anställd av Hero.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Christoffer Sperring på christoffer.sperring@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2021
  • Ansök senast: 24 april 2022

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024