Redovisningsekonom till LF Affärsservice i Kristianstad

Redovisningsekonom till LF Affärsservice i Kristianstad

Arbetsbeskrivning

Om företaget
LF Affärsservice Sydost AB är ett kompetenscenter med stark drivkraft och kvalitet i fokus, som ägs av och levererar tjänster till ett flertal Länsförsäkringsbolag inom områdena ekonomi, IT och telefoni. Vi befinner oss i en spännande fas med stor utvecklingspotential. Vår organisation växer i takt med att vår ägare växer, samtidigt som våra tjänster efterfrågas av fler.

Länsförsäkringar är kundägda, vilket betyder att vår vinst går tillbaka till våra ägare - våra kunder. Att våra kunder är våra ägare gör större skillnad än du tror. Hos oss vet du vem du arbetar för, och varför - i en organisation, där din röst hörs och gör skillnad, skapas en unik närhet till både kunder, kollegor och arbetsledning.

Vi värderar hälsa högt och är måna om hur varje medarbetare mår fysiskt och psykiskt. Vi vet att balans mellan jobb och fritid är viktigt för att må bra. Det är något som vi som arbetsgivare alltid strävar efter.

Nu söker vi en redovisningsekonom som kan komplettera vårt team. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Ekonomiavdelningen hos oss på LF Affärsservice utför tjänster inom områdena redovisning, backoffice och rapportering. Målet är att ligga i framkant på ekonomiavdelningen, både vad gäller system, digitalisering och processer. Våra kunder är idag våra tre ägarbolag LF Blekinge, LF Kronoberg och LF Göinge-Kristianstad, men vi säljer även tjänster till andra LF-bolag. Vi jobbar nära kunderna och driver utvecklingen tillsammans, med en tydlig ambition om att växa.

Nu finns chansen för dig som har intresse av att jobba med backoffice kapitalförvaltning och redovisning att fortsätta utveckla din kompetens. Du kommer ingå i ett högpresterande team och tillsammans med en nära kollega vara gruppens specialister inom området. Du är efterlängtad och en nyckelperson i teamet!

Ekonomiavdelningen består idag av 9 medarbetare och har sin placering i Kristianstad. Vi är en tight arbetsgrupp med god balans mellan humor och allvar.

Dina huvudsakliga ansvarsområden blir följande:
• Löpande hantering och redovisning av bolagens kapitalförvaltning
• Bokslutsarbete kopplat till kapitalförvaltning
• Intern rapportering till ägarbolagen och extern rapportering till Finansinspektionen
• Agera kontaktperson och samarbetspartner inom området med ägarbolagen
• Processutveckling och effektiviseringsarbete

Din bakgrund/Dina egenskaper
Du är civilekonom eller har annan, för rollen, relevant utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom området backoffice kapitalförvaltning samt förmåga och intresse av att tolka och omsätta regelverk. Vi ser även att du har några års erfarenhet inom redovisningsyrket, finans eller revision.

Personligheten är viktig och vi söker någon som drivs av utveckling och strukturerade processer. Du uppskattar att arbeta under frihet med ett högt mandat att ta egna initiativ, vilket även förväntas i rollen. Du är noggrann, driven, prestigelös, serviceinriktad och har lätt för att se samband för att både identifiera och driva igenom förbättringar.

”Personalen är vår viktigaste tillgång och en medarbetare som inte känner trygghet, presterar inte bra. Jag tillämpar ett tillitsbaserat ledarskap, du har själv mandat att driva förbättringsarbete och ska inte vara rädd för att göra fel. Det är så vi blir bättre.”, så säger Redovisningschef Anton Majrud, som du rapporterar till. En lugn och trygg ledare som är mån om sin personal och ger frihet under ansvar.

Information och kontakt
Vi välkomnar dig till ett välmående bolag där du som medarbetare står i fokus. Vi erbjuder även attraktiva och generösa personalförmåner.

Har vi fångat ditt intresse? Välkommen in med en ansökan via wikan.se. Vi tillämpar löpande urval, sista ansökningsdag den 26 september 2024.

Har du frågor är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Johanna Fondell på 044-590 65 02.
Vi ser fram emot din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 september 2024
  • Ansök senast: 26 september 2024

Besöksadress

Järnvägsgatan 2
None

Postadress

Götgatan 1
Kristianstad, 29133

Liknande jobb


Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

21 november 2024

Junior Group Accountant

Junior Group Accountant

21 november 2024

21 november 2024