Redovisningsekonom till Lomax Sweden AB

Arbetsbeskrivning

Om LOMAX
Drömmer du om att göra karriär inom ekonomi? Då har vi den perfekta tjänsten för dig! Lomax är Danmarks största online totalleverantör till danska företag. Just nu upplever vi en imponerande organisk tillväxt och söker en Redovisningsekonom som vill vara med på vår tillväxtresa.
Vi söker nu en Redovisningsekonom med en stor ”verktygslåda” som gärna vill ha ett brett ansvar inom de olika bokföringsdisciplinerna. Du kommer att rapportera till vår danske CFO på huvudkontoret.
Du blir är en del av vår dedikerade ekonomiavdelning på totalt 12 personer, där du får ett självständigt ansvar för bokföringen i vårt nystartade svenska dotterbolag.
På Lomax tar vi hand om varandra och är övertygade om att alla bidrar både till omsättningen och sista raden. Därför är det viktigt att du är affärsorienterad och har ett naturligt intresse för att vara med att fortsatt utveckla bolaget.

Mer om tjänsten

Lomax Danmark nådde sista året en rekordomsättning på +750 miljoner DKK och i oktober 2020 gick vi live i Sverige med vårt nya dotterbolag, Lomax Sweden AB. Vi har stora ambitioner för snabb tillväxt i Sverige, där du kommer att spela en stor och viktig roll i uppbyggnaden av goda processer inom hela redovisningsområdet i det svenska bolaget.
Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå av:

Kundreskontra, till exempel kreditvärdering, kundförfrågningar, påminnelse & inkasso-process, bokföring
Leverantörreskontra, till exempel bokföring, avstämning, uppföljning på ej automatiskt bokförda leverantörsfakturor, dialog med inköp, dialog med leverantörer
Ekonomiuppgifter såsom bokföring, månadsavslut, avstämningar, hantering av anläggningstillgångar/avskrivningar, momsredovisning och underlag för revision
Processer och kommunikation till samarbetspartners, till exempel Creditsafe, Visma, Klarna, revisor, Skatteverket, Bolagsverket, extern lönekonsulent, ERP-team, kollegor i det svenska dotterbolaget
På sikt potentiellt ansvarig för nya svenska medarbetare, efterhand som bolaget växer

Din profil

Du talar flytande och professionell svenska - och har god förståelse för danska
Ekonomiutbildning från gymnasium eller högskola (Sverige), eller HHX, HD-R (Danmark)
Du har bred erfarenhet från arbetsuppgifter inom redovisning. Kund & leverantörreskontra
Du har 2-5 års erfarenhet från en redovisningsavdelning eller en revisionsfirma
Du är intresserad i att utveckla och optimera de dagliga processerna på alla nivåer
Du är kommunikativ och är duktig till att bygga relationer på alla nivåer

Vi erbjuder dig

Ett utmanande jobb med brett ansvar och stor möjlighet för att utveckla sig
En god atmosfär med en stark tävlingsmentalitet, kompetenta och dedikerade kollegor
Att ofta bli sparringpartner till vår CFO gällande utveckling av hela bokföringsområdet för Lomax Sverige
Möjlighet till ytterligare kunskaper och kompetenser inom redovisning via kurser och utbildningar.

Lomax är ett bolag i tillväxt med stora ambitioner och högt tempo. Hos oss blir du en del av en arbetsplats med högt till tak och korta vägar till beslut. Du får ansvar, inflytande och massor av möjligheter för att utnyttja dina kompetenser fullt ut i ett spännande och utvecklande jobb med 160 engagerade kollegor.
Lomax erbjuder vida ramar, men vi förväntar att du levererar och engagerar dig fullt ut. Vi arbetar hårt, men lägger även stor vikt på en god arbetsmiljö och på att ha det roligt på jobbet. Vi har ofta sociala arrangemang och interna tillställningar - se bilder på vår Facebooksida: www.facebook.com/lomax.dk (http://www.facebook.com/lomax.dk).

Lomax erbjuder

Lomax erbjuder bl.a. en kollektiv bonus, Lomax´s mer är 35.000 varor till attraktiva personalpriser, tjänstepension, och friskvårdsbidrag.
Vid anställningens början kommer du genomgå en grundlig introduktion i hela organisationen. Här kommer du runt i hela bolaget och blir presenterad för alla avdelningar. Det betyder mycket för oss att du utvecklar dig i jobbet. Och om du behöver vidareutveckla dina kompetenser genom extra kurser eller utbildningar, stöttar vi väldigt gärna dig i det. Vi lägger stor vikt på en informell, trevlig och lärorik arbetsmiljö med möjligheter att få inflytande.
Praktiska detaljer
Det är en fast anställning på 40 timmar per vecka, som vi önskar bli tillsatt så snabbt som möjligt. Du kommer att arbeta på Lomax Sveriges kontor i Helsingborg 3-4 dagar per vecka och tjänsteresa till vårt huvudkontor i Frederikssund 1-2 dagar per vecka.

Vi ser fram emot att träffa dig

Låter detta som ditt drömjobb vill vi gärna att du hör av dig så fort som möjligt. Skicka en kort och trevlig presentation där du berättar varför just du är den rätta för oss.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Lomax med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 24/1 2022. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller sofia@qarat.se. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qarat
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 10 juni 2022

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024