OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.
Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.
Beskrivning
I Lysekils kommun vill vi ha personer som är engagerade, kreativa och känner sig trygga i sitt arbete.
Är detta något som stämmer in på dig? Vi är måna om att du ska må bra och erbjuder flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterväxling och en fantastisk plats arbeta på.
Vi söker en ekonom som främst kommer att arbeta med koncernövergripande redovisning och bolagsekonomi.
Arbetsuppgifter
Ekonomerna är placerade centralt tillsammans på ekonomiavdelningen, vi är 11 medarbetare bestående av ekonomiassistenter, upphandlare och ekonomer. Som redovisningsekonom arbetar du självständigt och samordnar, driver, utvecklar och följer upp den koncernövergripande ekonomin.
I arbetsuppgifterna ingår ett särskilt ansvar för moderbolaget Lysekils Stadshus AB och dess dotterbolag samt konsolidering av hela kommunkoncernen.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara finansiell internrapportering, skatt, moms, finansiella analyser, hantering av lån, budgetering och bokslut för kommunkoncernen med mera.
I tjänsten ingår även systemansvar för kommunens ekonomisystem Raindance och att vara kommunens redovisningsexpert.
Inom arbetsgruppen stöttar vi varandra i vårt arbete.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på högskolenivå och erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Vi tror att du är analytisk och strukturerad och kan uttrycka dig väl i tal och skrift i kombination med en god pedagogisk förmåga. Du är flexibel och kan ta egna initiativ.
Det är viktigt att du kan hantera såväl detaljer som helhet. Vi tror vidare att du är en lagspelare som ser samarbete som en nyckel till framgång och att du har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan !
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?
Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.
Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.
Kontaktpersoner på detta företaget
Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46