OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på WorkShopsöker nu efter en Redovisningsekonomtill vårt huvudkontor på Mariatorget i Stockholm. Tjänsten är ett vikariat på deltid under 1 år, och vi söker dig som trivs i en miljö präglad av högt tempo och stark entreprenörsanda. Du kommer att inneha ansvar för redovisning, likviditetsplanering och rapportering för WorkShops dotterbolag Mashup Agency. Låter detta som du? Ansök redan idag!
Om tjänsten:
I rollen som Redovisningsekonom kommer du ha ett omfattande ansvar för ett av våra dotterbolag där stor del av arbetet avser vår egen butik. Du kommer tillsammans med den ansvariga för butiken arbeta för att förbättra likviditet, resultat och våra processer. Då du ansvarar över bolaget i sin helhet så kommer du även ha kontakt med ansvariga för resterande kunder i bolaget och säkerställa att vi fakturerar, hanterar kostnader och administrerar det som behövs i tid. Din roll kommer huvudsakligen innebära:
Löpande redovisning och momsrapportering
Kund- och leverantörsreskontra
Kassa- och bankavstämningar
Avstämningar och periodiseringar
Bokföring av lager
Månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning
Kontinuerligt förbättringsarbete för att effektivisera processer
Förberedning, analys och underhåll av skatteregister och inkomstdeklarationer
Framtagning av finansiella rapporter till kund
Övriga arbetsuppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning
Om dig:
Vi söker dig somharen högskoleutbildning inom ekonomi. Du bör ha tidigare erfarenhet av att självständigt arbeta med redovisning, dels med det löpande arbetet, dels med bokslut. Vidare ser vi att du har god erfarenhet av att arbeta i officepaketet, särskilt Excel. Som person ser vi att du trivs i en drivande roll där du får ta ansvar. Du värderar ett gott samarbete, besitter en god kommunikationsförmåga samt har lätt för att lära dig nya system och arbetsuppgifter. Vidare är du prestigelös, flexibel och brinner för att göra ett bra arbete. Viktigt för tjänsten är att du:
Besitter en god allmän datavana, i synnerhet Excel och har erfarenhet från olika ekonomisystem
Har en högskoleutbildning inom ekonomi
Behärskar såväl engelska som svenska i både tal och skrift
Har erfarenhet av redovisning med förmåga att arbeta under tighta deadlines och högt tempo
Är noggrann, ambitiös och strukturerad med en inriktning mot ständig förbättring och effektivisering
Är team-orienterad och självständig med en förmåga att axla ansvar
Är proaktiv, flexibel och prestigelös
Du blir anställd på vårt dotterbolagMashup Agency, som är en växande retailbyrå. Mashup har drivit flera butiker i Stockholm som både Franchisetagare och återförsäljare och hjälper även andra företag med fysiska butiksaktiveringar. Om du är redo att axla ansvaret och driva framgång i denna spännande roll, ser vi fram emot din ansökan!
Start: Så snart som möjligt, men senast 1 oktober Placering: Stockholm HQ NextGenRetailHub (Hybrid)Anställning: Vikariat på 50% under 1 år (då ordinarie är på föräldraledighet)
Vi håller intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag för tjänsten är 2024-09-19. Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail.
Lär dig mer om vårt företag påWorkShopoch följ oss gärna påFacebook,LinkedInochInstagram!