Redovisningsekonom till Melin Fastigheter

Arbetsbeskrivning

Redovisningsekonom på Melin Fastigheter

Drömmer du att kombinera ekonomi med bra service? Är du analytisk med ett sinne för ordning och reda? Har du erfarenhet av löpande bokföring, samt skatt och moms redovisning? Vill du vara en del i ett team där det är högt i tak och aldrig tråkigt i fikarummet?

Då vill vi på Melin Fastigheter väldigt gärna lära känna dig bättre!

Om tjänsten

På Melin Fastigheter har vi ett öppet klimat och ett stort kundfokus! Vårt kontor är beläget i centrala Ängelholm, där det råder en familjär stämning. Alla är varandra behjälpliga och delar med sig av sina kunskaper inom såväl fastigheter, bästa fotbollslaget och allt annat stort och smått. Med andra ord, hos Melin Fastigheter är det svårt att inte trivas! Vi är 14 anställda i bolaget, varav sju på kontoret. Rollen innefattar ekonomin i moderbolaget, Melin Förvaltnings AB, samt i de sex dotterbolagen som ingår i koncernen.

I rollen som Redovisningsekonom på Melin Fastigheter så kommer du framförallt att arbeta med ekonomin tillsammans med ekonomiansvarig, men även med kundserviceärenden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Löpande bokföring och avstämningar

- Delaktig i månads-, kvartals- och årsbokslut

- Skatt- och momsredovisning

- Hantering leverantörsfakturor och leverantörsbetalningar

- Lönehantering

- Ta emot felanmälningar och registrering av dessa

- Backup för fastighetsadministratörs arbetsuppgifter vid semester och sjukdom

- Diverse kontorsgöromål

Tjänsten är en heltidsanställning med placering på vårt kontor i Ängelholm med start maj 2023

Redovisningsekonom rapporterar till Ekonomiansvarig

Om dig

Vi söker dig som har relevant ekonomisk utbildning och erfarenhet från liknande roll. Du har tidigare erfarenhet av redovisning, gärna från fastighetsbranschen, och tycker om att arbeta i en bred roll med allt från löpande bokföring till att hjälpa våra hyresgäster med diverse ärenden. För att trivas hos oss bör du vara en social och prestigelös person som tycker om att arbeta i en dynamisk miljö med flera kontaktytor. Du har lätt för att samarbeta och är både lösningsorienterad och ansvarstagande. Du har förmåga att ta egna initiativ och är både noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt.

Du är van att arbeta i affärssystem, meriterande med kunskaper i Hogia Ekonomi och Vitec.

Om Melin Fastigheter

Melin Förvaltnings AB är ett familjeföretag som äger och förvaltar lägenheter och lokaler i centrala Ängelholm. Vi har hyresgästen och det goda boendet i fokus. Idag är vi 14 anställda som ansvarar för fastighetsunderhåll och som hjälps åt att ge våra hyresgäster den bästa servicen. Bolaget och dess dotterbolag äger och förvaltar cirka 900 lägenheter och 17 000 m² lokaler fördelat på 60 kommersiella kontrakt.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Melin Fastigheter med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast 20 februari 2023. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller sofia@qarat.se. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP. Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qarat
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2023
  • Ansök senast: 20 februari 2023

Liknande jobb


Erfaren och nyfiken ekonom sökes till Oljemagasinet

Erfaren och nyfiken ekonom sökes till Oljemagasinet

25 november 2024

25 november 2024