OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till städbranschens största privatägda företag MIAB med kontor i Bromma söker vi en driven och ambitiös redovisningsekonom. Rollen som redovisningsekonom är ett vikariat på 12 månader med eventuell förlängning och chans till vidareanställning. Tillträde i oktober eller enligt överenskommelse.
I rollen som redovisningsekonom hos MIAB får du ett utvecklande och utmanande jobb i ett bolag med hög ambitionsnivå och drivna kollegor. Du får en roll med många kontaktytor där ditt uppdrag att agera affärsstöd blir väldigt viktig. Du kommer att vara en del av redovisningsteamet och rapporterar till bolagets ekonomichef. MIAB erbjuder möjlighet att arbeta hemifrån 1 - 2 dagar i veckan. Möten läggs i första hand på kontoret för att skapa gemenskapen och sammanhållning medan administrativa uppgifter kan göras från hemmet.
Arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom på MIAB kommer du att arbeta med bokföring och löpande redovisning och ansvara för upprättande av bokslut och årsredovisning samt uppföljning av likviditet, budget och prognos. I arbetsuppgifterna ingår avtalsansvar, analys och rapportering för affärsområde Vård och Omsorg och Region Syd. I rollen ingår även vissa controllinguppgifter och du kommer får möjlighet att utvecklas inom controlling.
Du kommer att vara delaktig i företagets effektiviserings- och digitaliseringsprojekt.
MIAB arbetar i affärssystemen Visma Business och Visma Reporting, Wolters Kluwer och Bright Analytics.
Kvalifikationer
Du har relevant utbildning inom ekonomi och minst 2-3 års erfarenhet av redovisning på bolags- och koncernnivå och du har arbetat med analys och uppföljning. En akademisk utbildning inom företagsekonomi är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Visma Business och Visma Reporting, Wolters Kluwer och Bright Analytics.
Du behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift och det är en stor fördel om du även behärskar engelska obehindrat i tal och skrift. Du har även god datavana och särskilt inom Office365 och excel.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är duktig på att självständigt planera och organisera ditt arbete. Du är analytisk och har sinne för siffror och affärer. Vidare har du förmåga att se helheten och kan på ett pedagogiskt sätt nå fram till andra. Utöver din kunskap tillför du mycket energi där du i positiv anda söker lösningar på utmaningar och lyfter förbättringsförslag. Sist men inte minst så är du social, nyfiken och öppen.
Mer om MIAB
MIAB grundades 1979 och har genom sin långa historik en gedigen kunskap och erfarenhet av uppdrag från kunder inom de flesta branscher och verksamheter, bland annat vårdsektorn, skolor, förskolor, kontor, hotell, muséer, butiker, gallerior och köpcentrum.
På företaget arbetar drygt 3 000 medarbetare och koncernen omsätter ca 1,1 miljard årligen. MIABs två huvudkontor ligger i Stockholm och Åbo och företaget har ett flertal lokalkontor i Sverige och Finland.
MIABs vision är att alltid vara branschens mest personliga och eftertraktade arbetsgivare och samarbetspartner, där människor får möjlighet att växa och utvecklas - tillsammans hjälper de sina kunder till en enklare vardag.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: 1 oktober eller enligt överenskommelse
- Omfattning: heltid, 40 timmars arbetsvecka med möjlighet till flexibla arbetstider
- Placering: Bromma
- Uppdraget är ett konsultuppdrag under ett vikariat på 12 månader med eventuell förlängning och chans till vidareanställning.
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!