Redovisningsekonom till Mima Terminal

Redovisningsekonom till Mima Terminal

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av att vara med på resan när ett företag går in i en digitaliseringsprocess? Mima Terminal är inne i en expansion fas och söker nu sin nya redovisningsekonom till sitt team. Är du driven och vill vara med och påverka den digitaliserade utvecklingen? I rollen finns det goda möjligheter att komma med egna initiativ för att vara med och påverka. Skulle detta vara något för dig? Varmt välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Mima Terminal är ett modernt företag med lång samlad erfarenhet inom logistik och terminalverksamhet. För dem står alltid kundens behov i fokus och att snabbt kunna vara på plats när och där vi behövs. Deras ambition är att vara en stark partner och att alltid leverera med hög kvalitet som möter kunders krav och förväntningar. Tack vare deras strategiska läge i Göteborgs hamn kan de effektivt erbjuda tjänster både ombord på fartyg, terminal eller hos kund.

Mima Terminal befinner sig nu i en expansiv fas där det händer väldigt mycket, både vad gäller tillväxt, interna förbättringsarbeten och digitalisering. De avser nu att expandera sin verksamhet med en redovisningsekonom till en affärskritisk funktion i företaget. Du kommer vara del av ett team om 3 personer där du har ett övergripande ansvar för det löpande redovisningsarbetet. Du kommer att sitta på huvudkontoret tillsammans med 8 kollegor i ett arbetsklimat som präglas av entreprenörsanda, högt i tak och korta beslutsvägar. För att trivas i rollen ser vi att du är självgående i redovisningsarbetet med god analytisk förmåga där du har ett strukturerat arbetssätt. Du trivs även att samarbeta tätt med dina kollegor och är prestigelös och flexibel för förändringar. Vidare bör du trivas i en miljö med högt tempo med mycket förbättringsarbete.

Du erbjuds:


* En arbetsplats med härlig stämning
* En roll med mycket ansvar och stora möjligheter att påverka
* Kollektivavtal med försäkringar och tjänstepension


ARBETSUPPGIFTER
- Daglig redovisning, avstämning och löpande bokföring
- Kund- och leverantörsreskontra samt in- och utbetalningar
- Momsredovisning och påminnelsehantering
- Delaktighet i månadsbokslut, kvartals- och årsbokslut samt årsredovisning, revisionsarbete och rapportering
- Extern kommunikation med kunder och leverantörer via mail och telefon

VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har erfarenhet av minst ett räkenskapsår och arbetat med alla förekommande arbetsuppgifter för en redovisningsekonom
- Har goda kunskaper inom Officepaketet, främst Excel
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, både vad gäller tal och skrift.

Det är vidare meriterande om du har:


* Erfarenhet av att backa upp vid lönekörningar
* Kunskaper i affärssystemet Pyramid


För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du besitter kompetenserna


* Analytisk
* Strukturerad
* Kommunikativ
* Självgående


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Göteborg, Skagerack 5


Rekryteringsprocessen


* Steg 1 - Tester via vår samarbetspartner Assessio
* Steg 2 - Telefonavstämning, Academic Work
* Steg 3 - Intervju, Academic Work
* Steg 4 - Möte med Mima Terminal
* Steg 5 - Säkerhetsprövning, alkohol och drogtest
* Steg 6 - Avtalsskrivning


Som sökande till Mima Terminal AB kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.

Vill du veta mer varför vi använder tester i vår rekryteringsprocess tryck här.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om företaget här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 april 2023
  • Ansök senast: 24 maj 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024