OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation:
Mo Gård är en stiftelseägd non-profit verksamhet som erbjuder tjänster inom stöd och service, behandling, utbildning samt kunskapsstöd. Verksamhetens fokusområden är kommunikation och funktionsnedsättning. Man omsätter ca 300 Mkr per år, bedriver verksamhet i 8 städer runtom i Sverige och har ca 600 anställda.
Individens behov, förutsättningar och önskemål är alltid utgångspunkten i Mo Gårds arbete, verksamheten ser till hela människan och livssituationen för att skapa rätt stöd och insatser. Kommunikation eller stöd i kommunikationen är en viktig del i att skapa rätt förutsättningar för ett gott liv.
Till ekonomiavdelningen på huvudkontoret i Finspång söker vi nu en redovisningsekonom.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
I ditt arbete som redovisningsekonom kommer du att arbeta med löpande redovisning. Du kommer att upprätta månadsbokslut med avstämningar och rapporter. Du analyserar månadsrapport och nyckeltal för de verksamheter/bolag som ingår i ditt ansvarsområde.
I din roll kommer du att vara ett stöd till verksamhetschefer/VD vid analys av rapporter och nyckeltal och i budgetprocessen. Du arbetar med råd och stöd till verksamhetschefer/VD i olika typer av ekonomiska frågeställningar.
Du är en i teamet av ekonomer som tillsammans upprättar koncernrapporten, och där vi gärna ser att du har tidigare erfarenheter av koncernredovisning.
Du har god kunskap och erfarenhet av att upprätta årsbokslut med tillhörande dokumentation, årsredovisning och deklaration.
Du ansvarar för att skatter och avgifter redovisas till Skatteverket. Vid behov administrera behörigheter mm i de system som ekonomiavdelningen använder sig av. Du är med och utvecklar ekonomifunktionens system utifrån processer och flöden som ekonomifunktionen ansvarar för eller är delaktiga i. Du redovisar olika typer av statistik till SCB.
Din profil:
Vi ser gärna att du har en högskoleexamen. Detta kan kompenseras av dokumenterad erfarenhet och kunskap. Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter under fem år. Du har god systemkunskap och är skicklig användare av excel.
Som person är du driven och arbetar både självständigt och i team. Då det ingår många kontakter i din tjänst ställer det krav på din förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt på ett pedagogiskt sätt.
Vid en ev intervju kommer vi att fästa stor vikt vid kompetenser som:
Planering, samarbete, problemlösning, kundfokus och initiativtagande
Ansök redan idag!:
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.
Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.
Ansvarig rekryterare är Peter Ardenfors och nås på 0727-443495 eller på peter.ardenfors@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs:
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84