Redovisningsekonom till Mölndals Stad

Redovisningsekonom till Mölndals Stad

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en slipad ekonom med erfarenhet av redovisning? Är du en driven, noggrann och dedikerad lagspelare som ser fram emot en ny utmaning? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som Redovisningsekonom till Mölndals Stad!

Tjänstebeskrivning
Vi söker dig som vill ha ett spännande och utvecklande uppdrag där du får möjlighet att arbeta som en del av en ekonomifunktion. Du kommer få arbeta med löpande redovisning, redovisning vid månads- och årsbokslut, rapportering, analys och uppföljning samt budgetering och prognos.

Tillsammans med förvaltningens andra ekonomer levererar ni ekonomiskt stöd för förvaltningens chefer och arbetar för att öka förståelsen för ekonomiska frågeställningar inom förvaltningen. I arbetet ingår att utveckla ekonomisk styrning och verksamhetsprocesser. Du får arbeta mycket under eget ansvar och är en viktig del i förvaltningens arbete med att effektivisera och utveckla bästa möjliga serviceleverans. Du får möjlighet att ingå i olika specialistgrupper inom staden samt var en del av olika utvecklingsprojekt.

Personprofil
Vi söker dig som har examen som civilekonom eller motsvarande akademisk utbildning. Du har erfarenhet av kvalificerat ekonomiskt arbete och större ekonomisystem, antingen från tidigare roller eller studiepraktik. Det är meriterande om du har arbetat med intern service eller liknande kundfokuserat arbete.

Du är en ansvarskännande, kvalitetsmedveten och noggrann person som kan arbeta självständigt, samtidigt som du är duktig på att samarbeta och nå resultat i grupp. Du arbetar resultatinriktat, har ett strategiskt tänkande och en god analytisk förmåga.

I rollen som ekonom är det viktigt att du är kommunikativ och pedagogisk, då du förväntas presentera resultat, ekonomiska analyser både skriftligt och muntligt för olika grupper. Du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Övrigt
Start: Augusti 2022
Omfattning: Heltid
Anställningstyp: Vikariat till årsskiftet 2022
Plats: Mölndal

Företagspresentation
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra invånare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Serviceförvaltningen har ett viktigt och spännande uppdrag. Vi levererar, samordnar och utvecklar service till Mölndals stadsförvaltningar. Vi ger också bästa möjliga service till alla invånare genom Kontaktcenter Mölndal. Förvaltningen har drygt 300 medarbetare. Vi är organiserade i fem verksamhetsområden; måltid, lokalvård, fastighetsservice, transport, post och bud samt stadsservice.

Om PerformIQ
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Jakob Erlingsson på 073-353 75 38 eller jakob.erlingsson@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2022
  • Ansök senast: 12 juli 2022

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024