OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av statlig redovisning samt goda kunskaper i ekonomisystem? Sök tjänsten redan idag!
Om uppdraget
Vår kund, som är en myndighet, söker nu en redovisningsekonom till ett uppdrag på 12 månader, med möjlighet till förlängning. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia, och du arbetar hos vår kund i Eskilstuna.
Dina arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:
- Granska inkomna rapporteringar från företag
- Kontrollera kostnader mot projektbeslut/förordning/handbok för EU-projekt
- Sammanställa interna kostnader och dokumentera tillhörande underlag
- Rapportera interna kostnader samt företagens kostnader i Tillväxtverkets portal
- Följa upp företagens projektbudgetar samt interna kostnader mot budget
- Lämna prognoser till controller samt till Tillväxtverket
- Svara på ekonomiska frågor från involverade parter
- Granska ekonomisk slutredovisning efter företagens projektavslut och fastställa ev. återbetalningsbelopp
Utöver detta kan andra uppgifter tillkomma som ex. vis ekonomisk uppföljning av stöd eller granskning av ekonomiska rapporteringar inom andra uppdrag vid myndigheten.
Dina kvalifikationer
Krav för tjänsten:
- Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
- Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet inom redovisning/ekonomi
- Erfarenhet av statlig redovisning
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem
- Goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift
Meriterande för tjänsten:
- Erfarenhet av ekonomisk redovisning av EU-projekt
- Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
- Erfarenhet av ärendehanteringssystemet ÄHL
- Erfarenhet av systemet NOVA
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson