OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Till vår kund som är en statlig myndighet och verkar inom el och energi söker vi nu ytterligare en erfaren Redovisningsekonom. Vår kund har ett stort underhållsbehov för ledningar och stationer i stamnät, och dessutom kommer många nya projekt de kommande 10-15 åren. Därför behöver de förstärka sitt team med underhållsekonomer med ytterligare en resurs. I rollen kommer du att ingå i ett team av duktiga kollegor i olika roller och dina ansvarsområden är bland annat att jobba med hanteringen av olika typer av fakturor (konteringar). Du kommer att skapa kundfakturaunderlag, medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut t.ex. reserveringar, kontoavstämningar m.m. Även att vara behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i viss mån olika ekonomiska utredningar. Ingen dag är den andra lik och man ställs ofta inför nya utmaningar!
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb. Uppdraget utförs hos vår kund i Sundbyberg, Stockholm.
Kvalifikationer
- Högskoleutbildning inom ekonomi eller eftergymnasial utbildning som bedöms likvärdig
- Arbetslivserfarenhet minst 5 år inom redovisningsekonomi
- Behärska svenska flytande i både tal och skrift
- Känna sig bekväm i att använda verktyget Excel
- Ha arbetat minst 1 år i affärsredovisningssystemet UBW (tidigare Agresso) eller liknande system
- Tidigare ha varit delaktig i månads- kvartals och årsbokslut, budget- och prognosarbete
- Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta hos myndighet
Personliga egenskaper
För att du ska trivas i den här rollen tror vi att du som person har god samarbetsförmåga och initiativförmåga, är flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning. Som person är du ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende, arbetar självständigt och målinriktat, har fallenhet för administrativa arbetsuppgifter samt har förmåga att arbeta analytiskt. Vår kund lägger stor vikt vid personlig lämplighet för den här rollen.
Lön
Enligt överenskommelse
Tillträde och ansökan
Heltid och kontorstider, 40 timmar/vecka, med arbete på vår kunds kontor i Sundbyberg, Stockholm. Vår kund önskar start runt 2021-12-01 och uppdraget förväntas löpa till 2023-12-31, med möjligheter till förlängning. Innan start hos vår kund kommer konsulten att genomgå en säkerhetsprövning där handläggningstiden är ett par veckor. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Skicka in din ansökan på svenska (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!