OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad och vetgirig redovisningsekonom med stark drivkraft och stor flexibilitet till det framgångsrika utbildningsföretaget Nackademin. I rollen ansvarar för företagets redovisning, avstämningar och månadsbokslut. Som redovisningsekonom kommer du att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation och arbetsuppgifterna innehåller allt från kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring och löner.
Nackademin AB är ett utbildningsföretag som driver både yrkeshögskoleutbildningar och specialutformade företags- och privatistutbildningar. Skolan är belägen vid Tomtebodavägen 3 i Solna kommun. Visionen är att förena näringslivsutveckling, kunskap och kompetensförsörjning.
Arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsekonom spänner ditt ansvar från kund- och leverantörsreskontra till avstämningar och månadsbokslut. I arbetsuppgifterna ingår:
- Kund- och leverantörsreskontra inklusive fakturering
- Matchning och avstämning av inbetalningar
- Löpande bokföring
- Avstämningar
- Månadsbokslut
- Redovisning av moms och skatt
- Löner till cirka 40 medarbetare
Som redovisningsekonom rapporterar du till och samarbetar nära företagets ekonomichef.
Nackademin arbetar i affärssystemet Xledger. Du får gärna ha ett intresse av att lära mer om och vara delaktig i årsbokslut, budgetering och prognostisering.
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som redovisningsansvarig är att du har cirka 5 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med redovisning från ax till limpa. Du är förmodligen civilekonom eller har annan ekonomisk utbildning som kan bedömas som likvärdig. Du har god vana av många olika affärssystem och gillar att automatisera och digitalisera. Det är ett krav att du har arbetat med lönehantering.
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel) är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker en lösningsorienterad person som också är noggrann, analytisk och ansvarsfull. Du är en utpräglad doer som levererar i god tid inför deadline och ditt arbete håller alltid högsta kvalitet. Du är en person som både gillar att jobba självständigt och att samarbeta med dina kollegor. Du har en ambition att ständigt lära nytt och utvecklas. Att du har ett genuint intresse och nyfikenhet runt företagets verksamhet och affär är viktigt.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: omgående
- Omfattning: heltid
- Placering: Vasastan/Solna
- Direktrekrytering
Andara Economy ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!