OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med över 1.100 butiker i 47 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 16.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap. Tack vare vår passion för mode, vår spontanitet och effektivitet har vi lyckats vara en del av modevärlden i över 40 år. Bli en del av vårt team! På centralt belägen adress i Malmö med närhet till stationen ligger New Yorkers nordiska huvudkontor. Här sitter Ekonomi, HR, Lön, Administration och Fastighetsskötsel för New Yorkers ca 60 butiker i Norden. Totalt är vi 20 stycken på kontoret. Då en av våra kollegor på Ekonomiavdelningen kommer gå på föräldraledighet söker vi nu en ny arbetskamrat.
Vem är du?
Vi ser framför oss att du är ekonom med några års erfarenhet av löpande redovisning, bokslut, årsredovisningar, skatt och deklaration och kan jobba med detta självständigt. Helst har du även jobbat med något annat nordiskt land förutom Sverige. Du är medveten om att vissa perioder är stressigare än andra och kan planlägga ditt arbete självständigt och strukturerat. Du kommer att arbeta tillsammans och nära vår ekonomichef. Givetvis får du god introduktion, upplärning och stöd för att klara dina arbetsområden.
Du trivs med att jobba på ett mindre kontor med familjär stämning och värdesätter att du själv kan anpassa dina arbetstider.
Konkret blir dina huvudsakliga ansvarsområden
• Löpande redovisning för New Yorkers nordiska bolag
• Upprättande av månads- och årsbokslut
• Upprättande av årsredovisningar
• Samarbete med externa revisorer
• Skatteberäkning och upprättande av deklaration
• Intern och extern rapportering till vårt huvudkontor i Tyskland
• Rapportering och statistik till myndigheter
Din profil
• 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i internationell miljö
• Minst kandidatexamen inom redovisning, ekonomi eller liknande
• Initiativtagande och arbetar proaktivt
• Affärsintresserad och process- och förbättringsorienterad
• Noggrann, detaljfokuserad och effektiv
• Självgående, flexibel och arbetar strukturerat även under perioder av stress
• Teamorienterad och uppskattar samarbete och en positiv stämning på arbetsplatsen
• Goda kunskaper i Office-paketet, samt erfarenhet från Microsoft Dynamics eller SAP
• Erfarenhet från rapporteringsprogrammet Cognos Controller är meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska samt gärna kunskaper i tyska
Fortfarande intresserad? Du kommer bli del av ett trevligt team som värderar fika, respekt och ser positivt på utveckling. Högt i tak och en rak och tydlig dialog är självklarheter på arbetsplatsen. Anställningen omfattas av kollektivavtal mellan Svensk Handel och Unionen. Ytterligare information hittar du på: http://www.newyorker.eu. Tveka inte att ta kontakt om det är något du funderar på.
Arbetstid/Varaktighet: Vikariat på heltid ca 15 månader. Tillträde snarast.
Upplysningar lämnas av: Ekonomichef Ingrid Stålbrand, IStalbrand@newyorker.de
Ansökningar: Vi tar inte emot några ansökningar per post eller e-mail, endast via extern webbplats, se länk nedan. Vi behandlar ansökningar löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt men allra senast 2022-09-25. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.