OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Följ med NewYorker in i framtiden
Med mer än 1.200 butiker i 47 länder är NewYorker ett av Europas största modeföretag. Att erbjuda starka egna varumärken och mångsidiga kollektioner till en trend- och livsstilsmedveten generation har blivit nyckeln till framgång.
Men framgångsreceptet bygger i första hand på kreativa medarbetare, som arbetar innovativt och engagerat, grupporienterat och professionellt.
På centralt belägen adress i Malmö med närhet till Malmö C ligger New Yorkers Nordiska huvudkontor. Här sitter Ekonomi, Lön, HR samt Administration för New Yorkers ca 60 butiker i Norden. Totalt är vi 24 stycken på kontoret. Vi behöver nu en ny kollega till vår ekonomiavdelning.
Vem är du?
Vi ser framför oss att du gått en YH-utbildning inom redovisning eller inom ekonomi på gymnasienivå, alternativt har arbetat med snarlika administrativa uppgifter tidigare. Det är en fördel om du har erfarenhet av ekonomiarbete från något annat nordiskt land förutom Sverige och om du har förståelse för tyska språket och arbetssättet. Du är medveten om att vissa perioder är stressigare än andra och kan planlägga ditt arbete självständigt och strukturerat. Givetvis får du god introduktion, upplärning och stöd för att klara dina ansvarsområden.
Du trivs med att jobba på ett mindre kontor med familjär stämning med office first och värdesätter att du själv kan anpassa dina arbetstider. Du kommer bland annat att arbeta med:
• Löpande redovisningsarbete
• Betalningar
• Leverantörsfakturor
• Intern och extern rapportering
Du kommer också att tilldelas vissa ansvarsområden där din uppgift är att granska och utveckla arbetet på ekonomiavdelningen.
Din Profil
• 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i internationell miljö på ett större bolag
• Gymnasial eller Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Strukturerad, självständig och effektiv i ditt arbete
• Lösningsorienterad och förmåga att prioritera
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet
• Erfarenhet av Microsoft Dynamics Axapta eller SAP är meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska, meriterande är kunskaper i tyska
Fortfarande intresserad? Du kommer bli del av ett trevligt team som värderar gemenskap, respekt och ser positivt på utveckling. Högt i tak och en rak och tydlig dialog värdesätter vi på arbetsplatsen. Anställningen omfattas av kollektivavtal mellan Svensk Handel och Unionen. Ytterligare information hittar du på: http://www.newyorker.eu. Tveka inte att ta kontakt om det är något du funderar på.
Arbetstid/Varaktighet:. Heltid, tillsvidare, tillträde snarast.
Upplysningar lämnas av: Ekonomiansvarig Sandra Gericke, sgericke@newyorker.de. lerikson@newyorker.de
Ansökningar: Vi tar inte emot några ansökningar per post eller e-mail, endast via extern webbplats, se länk nedan. Vi behandlar ansökningar löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt men allra senast 2023-12-29.