OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en självständig och ansvarstagande redovisningsekonom som vill arbeta i en stor nordisk organisation. Du blir en viktig del av en ekonomiavdelning med 12 medarbetare.
Du kommer att ansvara för redovisning för ett par av organisationens divisioner från ax till limpa. För att trivas hos vår kund är du både ödmjuk och hjälpsam och gilla ett omväxlande och varierande arbete. Stämningen är mycket vänlig och gott samarbete värderas högt. Vår kund sitter i stora och fräscha lokaler mitt i city.
Arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom har du helhetsansvar för redovisningen för dina utpekade divisioner. Du kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån den löpande bokföringen till avstämningar, bokslut och rapportering. I ditt ansvar ingår även att hjälpa och vägleda cheferna inom divisionerna i olika finansiella frågor samt bistå i löpande förbättringsarbete inom ekonomifunktionen.
Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:
Löpande redovisning
Avstämningar
Bokslut, årsredovisningar
Uppföljning och analys av resultat
Budget- och prognosarbete
Statistik och löpande ekonomiadministration
Kvalifikationer
För att fungera väl i rollen har du lång och gedigen erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har en ekonomisk examen från högskola eller universitet alternativt annan högre utbildning. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med alla delar inom redovisning.
Goda kunskaper i Office-paketet (särskilt excel)
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Personliga egenskaper
Vi söker efter en trygg och pålitlig person som är tålmodig och analytisk. Du är prestigelös och har hög integritet. Det är viktigt att vara lättlärd och snabbt kunna sätta sig in i nya system och rutiner. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt.
Du har förmåga att strukturera och organisera ditt eget arbetssätt. För att trivas är det viktigt att vara social, nyfiken och framåt. Sist men inte minst så brinner du för utmärkt service och är kundorienterad.
Mer om tjänsten
Tillsättning: under mars/april
Omfattning: heltid
Placering: Norrmalm, Stockholm
Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till kund om båda parter så önskar
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varför jobba på Andara?
Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001