Redovisningsekonom till Pmflex Group i Göteborg

Redovisningsekonom till Pmflex Group i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Är du en nyfiken och noggrann redovisningsekonom som vill bidra med ditt positiva engagemang i en entreprenörsdriven företagsgrupp där det görs nya affärer hela tiden? Älskar du ekonomi och vill utveckla dig själv och arbetet med att förbättra företagets processer? Vill du arbeta i modern arbetsmiljö, mitt i Göteborgs hjärta med utsikt över hamnen? Sök jobbet!
Till vår uppdragsgivare, Pmflex Group, söker vi nu en positiv, trevlig och ansvarsfull redovisningsekonom som älskar ekonomi, siffror och människor. Du har hunnit med att arbeta några år på en redovisnings- eller revisionsbyrå och vill nu utvecklas och ta mer ansvar på en entreprenörsdriven företagsgrupp där det görs löpande affärer, stora som små. Tjänsten är en tillsvidareanställning med goda möjligheter till intern utveckling då företaget är i tillväxt. Tjänsten kan tillträdas omgående eller efter överenskommelse. Placeringen är på Pmflex moderna och fräscha kontor på Lilla Bommen 1, mitt i Göteborg. Ansök redan idag för vi arbetar med löpande urval!
Huvudsakliga ansvarsområden som redovisningsekonom:
Som redovisningsekonom på Pmflex kommer du att få delansvar för ekonomiarbetet i företagsgruppen. Affärssystemet som använd är Garp, Visma och säljsystemet är Salesforce. Du rapporterar till ekonomichefen och kommer få arbeta både i team och självständigt. Bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:
Kundreskontra/Leverantörsreskontra.
Löner (Visma).
Löpande bokföring och Balans- och resultatavstämning månadsvis.
Månadsdeklarationer (moms, arbetsgivaravgifter och skatter).
Rapportering/statistik/likviditetsprognoser.
Hjälpa till med årsbokslut.
Rapportering till skatteverket
Övrigt, vara behjälplig med olika administrativa arbetsuppgifter och interna utvecklingsprojekt.

Vem är du?
Som redovisningsekonom älskar du service, ekonomi och siffror.
Du är ansvarstagande, noggrann, strukturerad och har vana att arbeta både självständigt och i grupp.
Du är driven, orädd och prestigelös och har mycket lätt för att samarbeta och kommunicera på alla nivåer och med olika personligheter.
Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och kan prioritera när det behövs.
Du är nyfiken, förändringsbenägen och vill gärna utveckla dina kunskaper.
Du har lätt att ta till dig nya processer, rutiner och affärssystem.
Du har god vana att arbeta i ett högt tempo och du hanterar stress på ett rationellt sätt.

Dina kvalifikationer:
Du har relevant eftergymnasial utbildning inom bokföring, lönehantering, redovisning, handel och administration som givit dig god redovisningskompetens.
Du har arbetat några år med motsvarande arbetsuppgifter som redovisningsekonom på en redovisningsbyrå, revisionsbyrå eller på ett företags ekonomiavdelning.
Meriterande om du har arbetat med löner tidigare.
Vi förutsätter att du har erfarenheter av att arbeta i olika affärs-, ekonomisystem. Meriterande är om du arbetat i Garp och har god kännedom om Salesforce.
Du ska ha mycket goda kunskaper i Microsoft Excel och Office.
Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

Om Pmflex:
Pmflex grundades redan 1907 och är idag en av de ledande tillverkarna av elinstallationsmaterial. På den nordiska marknaden har företaget varit verksamt sedan 1992 där man varit en del i att effektivisera arbetet för elinstallatörer. Företaget är mycket framgångsrikt och arbetar nära marknaden. Man är alltid lyhörda för åsikter om deras produkter och man lägger betydande resurser på att vara i framkant inom den digitala affärsutvecklingen. Affärsidén bygger på att tillverka produkter som skall underlätta installatörens vardag genom kostnadseffektiva, tidsbesparande och funktionella lösningar. Man har dessutom ett starkt engagemang för miljön och det avspeglar företagets vardag. Pmflex Group har säljbolag på respektive marknad och omsätter ca 440 miljoner kr. Mer information om Pmflex finner du på www.pmflex.se
Vad kan Pmflex Group erbjuda dig?
Pmflex Group är ett framgångsrikt tillväxtföretag och marknadsledande leverantör till byggbranschen. Företaget erbjuder dig en spännande roll i en modern tillväxtmiljö. Du får stort ansvar och du samarbetar nära med övriga medarbetar på kontoret. Rätt person får stor möjlighet att utvecklas i sin funktion. Du får marknadsmässiga lönevillkor och förmåner enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och kan tillträdas omgående eller efter överenskommelse.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bo Gudmundson
0708908787
Rekryteringskonsult Anette Norling
031-7017710 0706-28 66 60

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vega HR AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2021
  • Ansök senast: 11 maj 2021

Besöksadress

Viktor Rydbersgatan 14
Göteborg

Postadress

Viktor Rydbergsgatan 14
Göteborg, 41132

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024