OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu förstärker Premos ekonomiavdelning sitt team med en erfaren redovisningsekonom. Gillar du redovisning lika mycket som att vara delaktig i brett ekonomiarbete kan det vara dig vi söker.
Är du en prestigelös redovisningsekonom som värdesätter goda relationer?
Hos oss får du chansen att arbeta i en bred och varierad roll i ett sammansvetsat team på Premos ekonomiavdelning.
Premo befinner sig i en spännande fas där du får möjlighet att vara med och påverka alltifrån din egen roll till processer och arbetsrutiner.
I dina arbetsuppgifter ingår att arbeta med:
- Redovisningsarbete såsom löpande avstämningar, utredningar
- Kundreskontra, så som att hantera fakturahantering, avräkningar, dagliga bokningar, kravhantering samt övergripande fakturafrågor
- Leverantörsreskontra, så som ankomstregistrering, attestering och bokföring
- Kontakt med leverantörer/shared service
- Budget- och prognosarbete, så som löpande kontroller och analyser mot budget och prognos
- KPI:er och statistik
- Övervakning och uppföljning av processer
- Analys och rapportering samt sammanställa underlag
- Fungera som ett verksamhetsstöd i ekonomiarbetet
Vem söker vi?
Vi söker dig med relevant högskoleexamen eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som bedöms som likvärdig. Vi tror att du har ca 3-5 års erfarenhet och goda kunskaper inom redovisning och vana att arbeta med formler och stora mängder data, pivottabeller mm i Excel.
För att trivas hos oss tror vi att du är strukturerad, analytisk samtidigt som du är prestigelös, självständig och värdesätter goda relationer. Du är en erfaren redovisningsekonom och är van att arbeta mot flera kontaktytor. Du gillar att arbeta effektivt och tar gärna egna initiativ till förbättring.
Att lyfta blicken, se helheten och självständigt kunna driva dina ansvarsområden är en självklarhet för dig och du hjälper gärna dina kollegor till ett framgångsrikt arbete. Du är en flexibel doer som uppskattar variationen i en bred roll.
Meriterande är om du tidigare har arbetat med lönerelaterad bokföring, skatt och arbetsgivaravgifter.
Du talar och skriver svenska och engelska flytande samt har lätt för att lära dig olika IT- och användarsystem.
Tillträde, Omfattning, Arbetstider
Enligt överenskommelse, heltid. Dagtid/kontorstid. Placering är i fräscha, ljusa lokaler på vårt huvudkontor i DN-huset på Kungsholmen.
Om Premo
Premo ägs av Dagens Nyheter (Bonnier News) och Svenska Dagbladet (Schibsted). Vår affärsidé är flexibel och kvalitativ distribution dygnet runt och vår vision är att vi ska vara marknadsledande inom hemleverans i Stockholm. Varje morgon delar vi ca 200 000 tidningar, tidskrifter, paket och andra artiklar till Stockholms invånare, och vi når ca en miljon hushåll i Storstockholm alla dagar per vecka. Premo har ca 1 400 anställda, och de flesta av våra anställda är distributörer. Vi är stolta över att Premo är ett mångkulturellt företag med cirka 60 olika nationaliteter - vi märker dagligen hur människor med olika bakgrunder gör vårt företag ännu bättre.
Ansökan och frågor
Din ansökan med personligt brev och CV skickar du per e-post till ansokan@premo.se, hit är du också välkommen att ställa frågor.
Då vi gör ett fortlöpande urval är vi tacksamma för din ansökan så snart som möjligt, dock senast 4 Mars 2020.
Vi ser framemot din ansökan!
Premos Rekryteringsteam