OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av redovisning? Vill du vara med på en förändringsresa med stora utvecklingsmöjligheter i en familjär atmosfär med hjälpsamma kollegor? Då kan det här vara rollen för dig!
Ansvarsområde och arbetsuppgifter
Bolaget erbjuder en spännande nordisk redovisningsroll, där man kommer att arbeta med bolagets filialer i Norden. Rollen är bred och innefattar alltifrån löpande redovisning till delaktighet i rapportering, budget- forecast process, skatt- och mer komplicerade redovisningstekniska frågor. Man kommer arbeta nära den nordiska CFO:n och tillsammans arbeta för att upprätthålla god kontroll, complicance och effektiva arbetsprocesser.
Du kommer bland annat arbeta med:
- Lönehantering (bokning av lönerelaterade konton inkl. granskning av utlägg)
- Månadsbokslut/årsbokslut
- Delaktig i rapportering till moderbolag
- Rapportering till myndigheter
- Revision samt upprättande av årsredovisning och deklarationer
- Intercompany fakturering och avstämning
- Valutaomvärdering samt valutahandel
- Behjälplig i budget- och forecast arbete
- Momshantering (redovisning, trepartshandel, intrastat, periodisk sammanställning, rapportering till myndighet)
- Involverad i skatterelaterade frågor
- Involverad i frågor kring filialstruktur
- Fakturahantering- fasta kostnader
- Uppläggning av nya leverantörer
- Delaktig och drivande i diverse pågående förbättringsprojekt inom avdelningen ex. relaterat till intern kontroll, effektivisering samt förbättringar i affärssystemet.
Erfarenhet och kvalifikationer
Vi ser gärna att du har minst 4 års erfarenhet av redovisning. Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller liknande och har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska.
Som person gillar du att vara i en föränderlig miljö och drivs av att utvecklas. Du är ansvarstagande och arbetar strukturerat. Vidare trivs du i en roll som en del av ett team samtidigt som du är bekväm med att arbeta självständigt.
Om Prenax
Prenax startades i Sverige 1993 av två tidigare IBM-anställda med en passion för att skapa ett prenumerationshanteringssystem som skulle kunna stödja de komplexa behoven hos företags- och tjänsteorienterade branscher. En sund expansion följde och kontor i Storbritannien, Frankrike, USA och APAC öppnade under de första åren. Prenax växte organiskt och genomförde en rad globala förvärv. Organisationen har byggt upp erfarenhet och kunskap under de senaste 27 åren och etablerat sig som den främsta globala företagsleverantören av prenumerationer, medlemskap, böcker, rapporter, databaser och licenser. I november 2020, förvärvade Prenax LM Information, vilket gör oss till världens största Europa-ägda prenumerationsagent.
Prenax är fortfarande en privatägd organisation. Vår kundbas är mångsidig och sträcker sig från advokatbyråer, banker och konsulter till farmaceutiska, akademiska, offentliga och statliga organisationer och institutioner.
Ansökan
I denna rekrytering har Prenax valt att samarbeta med SJR. Arbetet med urval och intervjuer sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson, Sebastian.Ragnarsson@sjr.se
Vi arbetar med kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/integritetspolicy/
Varmt välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88