OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en prestigelös, lyhörd och lösningsfokuserad person med goda kunskaper inom redovisning som trivs i en bred roll med stort eget ansvar? Har du förmågan att driva utveckling och skapa struktur i en dynamisk miljö och lockas av möjligheten att få arbeta i ett tight team på ett av de snabbast växande vårdbemanningsbolagen? Då kan rollen som redovisningsekonom på RentalCare vara nästa steg för dig.
RentalCare är en ledande aktör inom vårdbemanning vars kultur genomsyras av ett stort driv och engagemang. De lägger stor vikt vid att skapa positiva upplevelser för kunder såväl som konsulter och teamet på kontoret och arbetar aktivt för att bibehålla en stark företagskultur som präglas av effektivitet, öppenhet, enkelhet och positivitet. På det moderna kontoret i centrala Stockholm sitter drygt 50 personer, de serverar frukost på kontoret varje dag och för denna roll finns det möjlighet att arbeta på distans 2 dagar per vecka.
OM ROLLEN
Rollen som redovisningsekonom är en bred roll med stort eget ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Du blir en del av ett ekonomiteam om 7 personer och arbetar dels med löpande uppgifter enligt nedan och dels som ett stöd till övriga teamet och stöttar dina kollegor i frågor kring bland annat redovisning, skatt och lön.
Du kommer bland annat arbeta med:
- Löpande bokföring, balanskontoavstämningar och bokslut inkl reserver
- Konsultavstämning, identifiera diffar samt utreda och åtgärda
- Årsredovisning och årsbokslut
- Koncernbokslut-mellanhavanden och stämma av interims konton
- Moms och skattefrågor
- Analys och utredning av diffar på balanskonton etc.
OM DIG
Vi söker dig som är driven, strukturerad och lösningsorienterad. Du gillar att arbeta i ett högt tempo mot tydliga mål och du har lätt för att självständigt prioritera och strukturera upp ditt arbete. I din kommunikation och i sociala sammanhang är du smidig, orädd och professionell. Du motiveras av att arbeta hands-on, är lösningsfokuserad och kommer gärna med förbättringsförslag och lösningar på uppkomna problem
Från tidigare roller är du van vid brett kvalificerat ekonomiarbete. Du har en analytisk förmåga och erfarenhet av arbete med löpande bokföring, balanskontoavstämningar, årsredovisning, lön, skatt och moms. Erfarenhet av att arbete med konsultavstämningar och koncernbokslut är meriterande.
ANSÖKAN
Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på jobb@switchgame.se
OM SWITCH GAME
Switch Game är rekrytering- och konsultbyrån som gör de krångliga enkelt, superenkelt. Genom att kombinera beprövade metoder med moderna arbetssätt och ny teknik kan vi hitta unika matchningar, snabbt och med hög träffsäkerhet. Vi arbetar alltid tvåvägs och söker kandidater till uppdrag såväl som uppdrag till kandidat vilket skapar en dynamisk organisation med många spännande möjligheter.