Redovisningsekonom till samhällsviktig myndighet

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på en spännande resa inom en samhällsviktig myndighet? Till vår kund söker vi en Redovisningsekonom.

Arbetet består av ett flertal uppgifter. Hantering av olika typer av fakturor (konteringar). Du kommer att skapa kundfakturaunderlag, medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut t.ex. med reserveringar, kontoavstämningar m.m. Du kommer även att vara behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i olika ekonomiska utredningar. Budget, prognos och analyser kommer vara en stor del av dina arbetsuppgifter.

Du behöver ha goda kunskaper i Excel samt meriterande om man tidigare erfarenhet i affärsredovisningssystemet UBW (tidigare Agresso). Samt har kunskaper i budget och prognosarbete.


Teamet består av ekonomer en avtalsförvaltare och en controller. Det är viktigt att personen passar i teamet och därför kommer stor vikt att läggas på förmågan att samarbeta såväl som personliga egenskaper.


Vi söker dig med följande utbildning/erfarenhet:



- Högskoleutbildning inom ekonomi eller eftergymnasial utbildning som är likvärdig
- Arbetslivserfarenhet minst 5 år inom redovisningsekonomi
- Minst 2 års erfarenhet av Excel

- Skapat rapporter minst 1 år i affärsredovisningssystemet UNIT4 (UBW / Agresso)
- Tidigare varit delaktig i månads- kvartals och årsbokslut
- Erfarenhet av rapportering av månads- kvartals och årsbokslut
- Meriterande med erfarenhet från offentlig sektor/ statlig myndighet

Start efter godkänt säkerhetsprövning, tillsvidare, heltid.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.



Cv behöver vara på svenska
Varmt välkommen med din ansökan!



Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 29 mars 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024