Redovisningsekonom till Scandinavian Trust

Redovisningsekonom till Scandinavian Trust

Arbetsbeskrivning

Är du på jakt efter ett jobb där du får arbeta med ekonomiska och finansiella frågor med uteslutande internationella kundrelationer? Letar du efter ett jobb där du får ta stort ansvar och samtidigt ges utrymme att utveckla det ansvaret? Gillar du dessutom att arbeta i en omväxlande roll nära verksamheten, tillsammans med engagerade kollegor? Då kan det vara just dig vi letar efter! Just nu söker vi på Andara Group en redovisningsekonom till Scandinavian Trust i Stockholm. Vi tror att en viktig förutsättning för att trivas i den här rollen är att du drivs av att ha högt uppsatta mål och av att leverera service i världsklass. Vill du vara med på en spännande tillväxtresa?

Dina framtida arbetsuppgifter

Som Redovisningsekonom på Scandinavian Trust kommer du att ha det övergripande ansvaret för företagets internationella kunder och fungera som deras lokala expert i frågor som rör redovisning, skatt och finansiell rapportering. En viktig del av dina arbetsuppgifter är att kvalitetssäkra, riskminimera och lösa kundernas olika utmaningar. Denna roll är en nyckelposition i företaget där du kommer vara en viktig supportfunktion till både kunder och kollegor.

Fler exempel på arbetsuppgifter är:

- Redovisning, månads- och kvartalsrapportering, bokslut och årsredovisningar för kunders räkning, både i K2, K3 och IFRS

- Kvalitetssäkra och kontrollera finansiell rapportering

- Löpande kommunikation och uppföljning med kunder och externa parter såsom revisorer och banker

- Stötta kollegor, både inom ekonomi och juridik

- Proaktivt förbättringsarbete för att digitalisera, effektivisera och utveckla processer

Du kommer att ansvara för dotterbolagsrapportering och konsolidering av Scandinavians Trusts kunder i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Scandinavian Trust arbetar i affärssystemen Fortnox och Capego.

Kvalifikationer

Vi ser att du har gedigen erfarenhet av redovisning från grunden och bred erfarenhet kring ett företags hela bokslutsår. Att kunna tackla hands-on redovisning ihop med fallenhet att se ekonomi ur ett helikopterperspektiv är en lyckad kombination.

Vi tror att du har arbetat i cirka 5-7 år med liknande arbetsuppgifter och att du har en akademisk utbildning inom ekonomi och redovisning eller motsvarande. Utöver detta är du en erfaren Excel-användare och du talar flytande business-engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet från internationella företag.

Vem är du?

Du har ett strukturerat arbetssätt, är analytisk och trivs med att konkretisera problemställningar och effektivt hitta vägar framåt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är lyhörd och har god förmåga att läsa av din omgivning. Därutöver kommunicerar du både tydligt, enkelt och begripligt och du kan engagera dina kollegor. Det är också viktigt att du sätter kundens bästa i första hand och att du känner dig bekväm med att ha mycket eget ansvar. Du är flexibel och kan snabbt skifta fokus om prioriteringarna ändras. Du ser det som en del av ditt arbete att nätverka genom att skapa och vårda kundrelationer. Sist men inte minst arbetar du målinriktat och har siktet inställt på resultatet.

Att jobba på Scandinavian Trust

Scandinavian Trust erbjuder internationella företag som etablerar sig i Skandinavien tjänster inom administration, ekonomi och juridik. Kunderna är internationella entreprenörer och globala företag med lokalt kontor, en filial eller ett holdingbolag i Skandinavien. Scandinavian Trust hjälper till att etablera kundens lokala företag, sätta upp ekonomiprocesserna, hantera bokföring, lön och skatt och är värd för det lokala kontoret.

Scandinavian Trust har stora tillväxtplaner och du får möjlighet att vara med på en spännande resa. Kulturen kännetecknas av starkt fokus på kund och resultat. Men det blir ingen kultur utan ett härligt gäng som värdesätter balans mellan arbete, hälsa och fritid.

Mer om tjänsten

- Direktrekrytering med fina förmåner

- Tillsättning: omgående

- Omfattning: heltid

- Placering: mitt i centrala Stockholm med möjlighet till hybrid

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2023
  • Ansök senast: 30 april 2023

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024