OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sigillet Fastighets AB är ett privatägt fastighetsbolag som äger och förvaltar ett 90-tal bostads- och kommersiella fastigheter i Göteborgs- och Stockholmsregionen. Förvaltad yta uppgår till ca 145 000 kvm, hyresintäkter 330 mkr och fastigheternas marknadsvärde 7 mdr. Idag är vi 12 medarbetare med kontor i Stockholm och Göteborg. Sigillet har en platt organisation som erbjuder närhet till hela kedjan från de strategiska företagsbesluten om affärsinriktning och fastighetsförvärv till förverkligande av åtgärder som att hyresgästanpassa en lokal eller bostad.
Är du redovisningsekonomen som gillar vackra byggnader, pulsen i city och vill vara en del av en familjär och dynamisk organisation med korta beslutsvägar?
Sigillet Fastighets AB är ett privatägt fastighetsbolag som äger och förvaltar bostads- och kommersiella fastigheter i Göteborgs- och Stockholmsregionen. Nu söker vi vår nya kollega att välkomna till vårt fina kontor på Kaserntorget 7 mitt i centrala Göteborg!
Om rollen
Som redovisningsekonom hos Sigillet Fastighets AB, arbetar du i en bred, varierande roll med kvalificerad redovisning för ett stort antal bolag, där fokus ligger på bokslutsarbetet.
Det löpande går till största del per automatik, varpå du granskar och säkerställer att allt ligger rätt. Du har daglig kontakt med våra förvaltare och förvaltningsassistenter och agerar bollplank till dem i frågor kring redovisning, budget och resultat.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Sammanställa moms, kvartals- och årsbokslut
• Säkerställa den löpande bokföringen för ett antal bolag
• Bistå i analysarbetet
• Systemansvar/superuser i något av våra system
• Delaktigt i olika projekt samt hantera övriga fastighets- och ekonomirelaterade frågor som förekommer på vår ekonomiavdelning
Vem är du?
Du har tidigare erfarenhet och utbildning inom ekonomiområdet och känner dig helt trygg i bokslutsarbetet. Då vi är ett glatt sammansvetsat team, är det viktigt att du är en prestigelös lagspelare som liksom oss, är noggrann, strukturerad och flexibel. Du är dessutom ansvarstagande, självgående och kan prioritera dina arbetsuppgifter. Du har mycket goda kunskaper i Excel och starkt systemintresse. Har du arbetat i Visma Control är detta meriterande, liksom erfarenhet från fastighetsbranschen.
Vill du veta mer om tjänsten?
I den här rekryteringen samarbetar vi med MPYA Finance. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson tfn 0709-318769 eller Anette Zantelid tfn 0732-036777 Ansökan sker via www.mpyafinance.se. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!