OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!
SigtunaHem äger och förvaltar 4 800 lägenheter med hyresrätt i Sigtuna kommun. Vi är ett serviceföretag som erbjuder attraktivt boende och vår verksamhet kännetecknas av långsiktighet och hållbarhet. Vår främsta uppgift är att utveckla trygga och trivsamma boendemiljöer med hög servicegrad. Vi bygger både hyresrätter och bostadsrätter och skapar hållbara, levande och väl fungerande bostadsområden och stadsdelar.
ARBETSUPPGIFTER
Som redovisningsekonom kommer du att arbeta med rad olika arbetsuppgifter inom löpande redovisning och bokslut. Du arbetar med avstämningar och analyser av resultat- och balanskonton samt gör diverse utredningar. Du ansvarar för bolagets hyresavisering i verktyget XPAND där du registrerar och följer upp hyresavtal och säkerställer en effektiv och korrekt intäktshantering. Du skickar ut hyresaviseringar, bokar inbetalningar och hanterar inkassoärenden. En stor del av dit arbete innebär avtalstolkning och registrering av villkor i XPAND och ser till att moms och andra parametrar stämmer i systemet för att säkerställa korrekt fakturering. Du har en bred roll med hantering av kundreskontra och hyresavtal. Du kommer att ansvara för systemet XPAND och säkerställa att systemet används på bästa möjliga sätt och att processen för hyresaviseringen kontinuerligt utvecklas för att hålla hög kvalitet och effektivitet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är minst gymnasieekonom med några års erfarenhet av arbete inom en ekonomifunktion. Då vi jobbar i en koncern vill vi gärna att du har erfarenhet av K3 regelverket. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, god kunskap i XPAND eller erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande. Du talar flytande svenska och engelska, har god kommunikations- och samarbetsförmåga samt vana av att arbeta med Officepaketet.
Som person är du intresserad av utveckling och förändringsarbete. Du är en doer som själv kan identifiera vad som krävs av dig och kan arbeta brett. Du är en person som vill driva ditt arbete framåt och själv kan identifiera arbetsuppgifter och projekt som krävs för att säkerställa hög kvalitet och service. Du trivs att arbeta i team och vill bidra till företagets starka tillväxtresa.
ÖVRIGT
- Vad erbjuder vi dig?
SigtunaHem är del av den svenska allmännyttan. Vi är certifierat för miljö- och kvalitetsledning enligt ISO 14001 och ISO 9001. Vi sitter i fina och ljusa lokaler i Märsta med bara någon minuts promenad från Märsta station, hit tar du dig enkelt med både pendeltåg och SJ-tåg.
Här får du ett fritt och omväxlande arbete där du får många stimulerande arbetsuppgifter och kontakter med olika slags människor. Vi står inför spännande utmaningar, med både ny- och ombyggnationer, i en av landets snabbast växande och mest attraktiva kommuner med nära till allt.
Vi erbjuder också ett gediget förmånspaket bestående av bland annat flexibla arbetstider, kort dag före röd dag, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, subventionerad naprapat och kompetensutveckling.
Vi strävar efter en jämn ålders- och könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.