Redovisningsekonom till Skills affärsstöd

Redovisningsekonom till Skills affärsstöd

Arbetsbeskrivning

Är du en redovisningsekonom i början av din karriär som vill vara en viktig del i utvecklingen av vår ekonomifunktion och samtidigt utvecklas själv? Då har vi rätt utmaning för dig!

Om företaget
Skill är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en växande nationell närvaro. På uppdrag av våra ägare, som är 18 industriföretag, tre kommuner och ett regionförbund, arbetar vi med att säkerställa kompetensförsörjning av högsta kvalitet. En viktig del i detta är att hjälpa våra kunder att rekrytera rätt kompetens. I vårt uppdrag ligger också att vara engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungera som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Skill har kontor i Linköping, Norrköping, Motala, Jönköping, Stockholm, Göteborg, Malmö samt Karlskrona. Vi är 98 internt anställda och har ca 1400 konsulter uthyrda till våra kunder. Utöver det gör vi flera hundra rekryteringar direkt till kund under ett år.

På affärsstöd är vi sju personer och behöver nu utöka vårt team med en redovisningsekonom. Placeringsort är Linköping och du rapporterar till vår ekonomichef.


Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom ingår du i vårt affärsstödsteam som finns på Linköpingskontoret, men vi servar hela organisationen. Affärsstöd är en intern servicefunktion, interna kontakter och närvaro är därigenom en naturlig del i din vardag. Vi befinner oss i en spännande tid av tillväxt och vår ambition är att du ska växa och utvecklas i din roll tillsammans med oss.

Några av dina ansvarsområden är;

• Löpande bokföring
• Kund- och leverantörsreskontra
• Moms- och skattedeklarationer
• Fakturering
• Upprättande av månads- och årsbokslut
• Avstämnings- och analysarbete
• Aktivt initiera och driva förbättringar och effektiviseringar i våra processer


Din profil
För att du ska vara framgångsrik i rollen ser vi att du har arbetat som redovisningsekonom eller redovisningsassistent med liknande arbetsuppgifter ett par år. Din utbildning kan vara en YH-utbildning med inriktning ekonomi.

Som person ser och förstår du värdet av att vara öppen, lyhörd och service minded inom organisationen, dess funktioner, chefer och medarbetare. Du är en strukturerad och ansvarstagande ”doer” som gillar ordning och reda. Du har ett systemintresse och har en nyfikenhet på hur system kan utvecklas och användas till sin fulla potential för att underlätta arbetet för dig och dina kollegor.

Dina närmaste kollegor i affärstödsteamet arbetar med ekonomi, lön, IT, kvalitet & miljö. Gemensamt för hela Skill är prestigelöshet, högt i tak, vi hjälper varandra och löser saker tillsammans. Motiveras du av att arbeta i en dynamisk miljö kommer du trivas hos oss.


Ansökningsförfarande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Susanne Öman, susanne.oman@skill.se alt 013-32 94 08.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan om du tycker tjänsten låter intressant.


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2021
  • Ansök senast: 2 januari 2022

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024