Redovisningsekonom till Smarteyes i Göteborg

Redovisningsekonom till Smarteyes i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Till Smarteyes i Göteborg söker vi en redovisningsekonom med lite tyska kunskaper

Vi söker nu en driven och självständig redovisningsekonom till Smarteyes ekonomienhet i Göteborg. Du kommer vara en del av ett engagerat och kunnigt team som ansvarar för koncernens ekonomifunktion. Ditt huvudsakliga ansvar är att vara redovisningsansvarig för Smarteyes International AB som är koncernens ägarbolag och som även inkluderar den tyska verksamheten som drivs som en filial. Du har en viktig roll och rapporterar till CFO för samtliga länder.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Smarteyes erbjuder dig en arbetsplats där eget initiativ, delaktighet, utveckling och samarbete med engagerade kollegor är en del av det dagliga arbetet. Hos Smarteyes är medarbetaren vår viktigaste tillgång och de senaste fem åren har Smarteyes varje år utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser av organisationen Great place to work. Att vi dessutom ständigt utvecklas och att vår framtid ligger i våra egna händer gör att tjänsten är extra spännande!

Se gärna filmen längre ner i annonsen för att lära känna oss ännu bättre!

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Ditt huvudsakliga ansvar är att vara redovisningsansvarig för Smarteyes International AB som är koncernens ägarbolag och som även inkluderar den tyska verksamheten som drivs som en filial. I Smarteyes International finns många koncerngemensamma funktioner, inkluderat koncernens varulager och verksamheten i Tyskland inkluderar i dagsläget 10 butiker.

I din roll kommer du främst ansvara för:

• Månadsbokslut och årsbokslut för Smarteyes International och Smarteyes Tyskland.
• All hantering av leverantörsreskontran i Smarteyes International och Smarteyes Tyskland     
• Kontakt med leverantörer vid fakturafrågor,
• Administration i samband med intern fakturering.
• Löpande registrering av bokföringsverifikationer
• All hantering kring det internationella centrallagret; bokföring, avstämning, förskottsbetalningar, import- och momshantering med hjälp av extern konsult.
• Kontakt med vår tyska lönekonsult samt bokning och betalning av löner
• Löpande dialog med de tyska butikerna kring eventuella frågor som dyker upp

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Rollen är väldigt bred och varierande, du kommer arbeta med allt från leverantörsreskontra, bankbokningar och löneutbetalningar till lagerredovisning och fullständiga månadsbokslut. Vidare ingår i rollen även mycket kommunikation med både interna och externa kontakter.

Du kommer erbjudas en viktig roll inom ekonomi på ett ungt och dynamiskt företag som präglas av nytänkande och socialt ansvarstagande. Detta gör att det finns goda möjligheter för fortsatt utveckling inom Smarteyes om tillfälle skulle ges framgent. Vidare blir du en del av ett glatt team i en öppen och prestigelös arbetsmiljö där man jobbar mot gemensamma mål. Din arbetsplats är Smarteyes-koncernens huvudkontor, i trevliga lokaler på Östra Hamngatan, mitt i centrala Göteborg.

VEM ÄR DU?

För att bli framgångsrik i rollen söker vi dig med ekonomisk utbildning och framförallt kunskap och erfarenhet av att självständigt göra fullständiga bokslut för ett mindre bolag. Vidare har du god datavana och kan lätt sätta dig in i nya system och processer.

Du kan använda såväl svenska, engelska som lite tyska som arbetsspråk. Det senare för att underlätta den interna kommunikationen och kunna hantera redovisningshandlingar etc. för verksamheten i Tyskland. Vidare arbetar du obehindrat i Excel. Affärssystemet som används idag är Microsoft Business Central (tidigare Navision) och Medius, har du erfarenhet av dessa är det meriterande.

Som person vill vi att du är ansvarstagande, noggrann och naturligt skapar rutiner i ditt arbete. Det är viktigt att du är självständig i din roll och snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du räds inte förändringar och gillar att arbeta i en dynamisk miljö. Vi ser att du är handlingskraftig och har förmågan att vara flexibel. Du har god förmåga att se helheten i arbetsprocesser samt har ett verksamhetsintresse där du lätt kan se kopplingen mellan verksamhet och siffor.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2021
  • Ansök senast: 8 juni 2021

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024