Redovisningsekonom till Södermalm

Redovisningsekonom till Södermalm

Arbetsbeskrivning

Vi söker en flexibel och driven redovisningsekonom som kan hantera hela det ekonomiska flödet för vår kund med kontor på Södermalm i Stockholm.



Vår kund är ett helägt familjebolag med ambitionen att vara bäst i sin bransch genom att ha de nöjdaste medarbetarna och nöjdaste kunderna.



Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån den löpande bokföringen och reskontran till avstämningar och rapportering.



I ansvarsområdet ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

- löpande bokföring och reskontra
- avstämningar
- månadsbokslut, kvartalsbokslut och årsbokslut
- redovisning av moms och skatt
- kostnads- och intäktskontroller
- uppföljning och analys av resultat
- diverse administrativa uppgifter inom ekonomi
- diverse personalfrågor och personaladministration


Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som redovisningsekonom är att du har ekonomiutbildning motsvarande minst gymnasieekonom. Du har minst 3-5 års erfarenhet av självständigt arbete som redovisningsekonom och det är meriterande om du har arbetat med personalfrågor.



- Mycket goda kunskaper i Office-paketet och särskilt excel är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav




Personliga egenskaper

Vi söker efter en trygg och pålitlig person som är noggrann och analytisk. Du är prestigelös och har hög integritet. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att vara serviceinriktad och ha god social kompetens.



Du har förmåga att strukturera och organisera ditt eget arbetssätt. Du är förändrings-benägen och tycker om att vara delaktig i verksamheten. Du är flexibel och har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus. Sist men inte minst så trivs du i ett mindre bolag där alla hjälps åt.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: snarast möjligt
- Omfattning: heltid
- Placering: Södermalm, Stockholm
- Direktrekrytering




Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.



Mer om Andara Group

Våra kunder brukar beskriva Andara Group som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Group Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Group är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Group är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 januari 2021
  • Ansök senast: 5 februari 2021

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024