OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en flexibel och driven redovisningsekonom som självständigt kan hantera det ekonomiska flödet för vår kund.
Vi söker en redovisningsekonom på heltid. Du kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån den löpande bokföringen och reskontran till avstämningar och rapportering.
Arbetsuppgifter
I ansvarsområdet ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
- löpande bokföring och reskontra
- avstämningar och bokslut
- redovisning av moms och skatter
- kostnads- och intäktskontroller
- uppföljning och analys av resultat
- diverse administrativa uppgifter inom ekonomi
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som redovisningsekonom är att du har ekonomiutbildning motsvarande minst gymnasieekonom. Du har minst 3-5 års erfarenhet av självständigt arbete som redovisningsekonom och det är meriterande om du arbetat i många olika affärssystem.
- Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker efter en trygg och pålitlig person som är noggrann och analytisk. Du är prestigelös och har hög integritet. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att vara serviceinriktad och ha god social kompetens.
Du har förmåga att strukturera och organisera ditt eget arbetssätt. Du är förändringsbenägen och tycker om att vara delaktig i verksamheten. Du är flexibel och har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus. Sist men inte minst så har du även ett intresse för design och stil och du trivs i ett mindre bolag där alla hjälps åt.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: snarast möjligt
- Omfattning: heltid
- Placering: Södermalm, Stockholm
- Uppdragstyp: 6 månaders inhyrning med möjlighet till förlängning - alternativt att kunderna önskar anställa den uthyrda konsulten om båda parter parters så önskar
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!