OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Spännande möjlighet till en tjänst som redovisningsekonom hos en större kund i Södertälje!
Om uppdraget
Nu söker kund i Södertälje en erfaren redovisningsekonom som självständigt kan hantera bokslutsarbete, avstämningar och kommunikation med (dotterbolag).
Uppdraget ska starta så snart som möjligt men senast 1 november och beräknas pågå till och med februari 2024 med möjlighet till förlängning. Omfattningen är 39 timmar/vecka och genomförs dagtid måndag till fredag.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som redovisningsekonom förväntas du att samla uppgifter och analysera resultaten, göra bedömningar och skriva rapporter, bokslutsarbete och presentera analysmaterial. Du förväntas också ta fram budget på flera nivåer och följa upp verksamhetens ekonomi. Utveckla nya och förbättra befintliga processer. Utöver detta ska du också:
- Ta fram anvisningar och riktlinjer
- Göra uppföljning och stämma av redovisning
- Sammanställa räkenskaper i bokslut och årsredovisning
Dina kvalifikationer
- Högskoleutbildning inom ekonomi/redovisning
- Erfarenhet från arbete med budget, uppföljning och prognoser i en större organisation (gärna kommun)
- Du ska ha erfarenhet av Unit 4
- Goda kunskaper i officepaketet, främst excel
- Minst fem (5) års erfarenhet inom redovisning från större komplexa verksamheter som ingår i en koncern.
- Erfarenhet av att ha arbetat med vanligt förekommande ekonomisystem, tex UBW (agresso), Raindance, Visma.
- Du ska vara noggrann, driven, kommunikativ, serviceinriktad, lösningsfokuserad, bra lagspelare och med förmåga att snabbt sätta in dig i nya uppgifter.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-10-08.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jimmy Rosén på Jimmy.Rosen@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du Jimmy under kontorstid på 073-422 77 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson