OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Solna söker vi en engagerad och driven redovisningsekonom. I tjänsten kommer du att arbeta med sedvanliga redovisnings- och ekonomiuppgifter. Du har också en viktig roll i att delta i arbetet med att ständigt utveckla vår kunds affär och verksamhet. Du kommer att driva och vara delaktig i företagets digitaliseringsresa.
Vår kund är ett företag som ingår i en större teknikkoncern. På kontoret i Solna arbetar cirka 50 medarbetare. Företaget sitter i stora och helt nybyggda lokaler. Just nu arbetar de enligt en hybridmodell med jobb ett par dagar på kontoret och ett par dagar på distans.
Arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom ansvarar du för löpande hantering av redovisningsflödet från fakturor och betalningar till bokslut och rapportering. Exempel på arbetsuppgifter är:
- Kund- och leverantörsreskontra
- Avstämning av balansräkning
- Upprättande av bokslut och rapportering till moderbolag
- Hantering av moms, skatt, deklarationer och periodisk sammanställning
I rollen som redovisningsekonom rapporterar du till ekonomichefen och gruppen består tillsammans med dig av fyra kollegor. Vid behov såsom frånvaro eller hög arbetsbelastning kommer du även att bistå dina kollegor inom avdelning.
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som redovisningsekonom är att du har ett par års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du är förmodligen civilekonom eller har annan ekonomisk utbildning som kan bedömas som likvärdig. Erfarenhet av Visma, Cognos och Mediusflow är meriterande.
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel) är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker efter en ordningsam och analytisk person som också är ansvarsfull och plikttrogen. Du har förmågan att prioritera och strukturera ditt eget arbetssätt. Du levererar i god tid inför deadline och ditt arbete håller alltid högsta kvalitet. Arbetet ställer krav på goda kommunikativa egenskaper och god samarbetsförmåga. Du är rak och tydlig och tycker om att arbeta självständigt. Som person är du också prestigelös och har hög integritet. Genuint intresse och nyfikenhet runt företagets verksamhet och affär är viktigt.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: enligt överenskommelse under januari eller februari
- Omfattning: heltid
- Placering: Solna
- Uppdraget är ett hyrköpsuppdrag där du blir anställd av oss under 6 månader och därefter övergår anställningen till vår kund.
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!