OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker för kunds räkning en redovisningsekonom som är involverad i den löpande verksamheten på ekonomiavdelningen. Verksamheten bedrivs i ett svenskt moderbolag samt i ett antal utländska dotterbolag. Det kommer finnas stora möjligheter till att utveckla nuvarande arbetssätt och strukturera upp utifrån egna preferenser.
Tjänsten innebär ett helhetsansvar för hanteringen av bolagens dagliga flöden av kund och leverantörsfakturor inklusive in och utbetalningar. I arbetsuppgifterna ingår vidare redovisning av moms och skatt till skatteverket samt rapportering av andra uppgifter till olika myndigheter. Löpande redovisning, balanskontoavstämningar, hantering av bolagens anläggningsregister och bokslutsarbete ingår också i tjänsten.
Tjänsten är placerad på företagets huvudkontor i Partille och du rapporterar till ekonomichef.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet inom Redovisning och att du har en akademisk examen inom Ekonomi. Vidare ser vi att du har en bred erfarenhet inom ekonomi och har arbetat med alla delar inom ett företags redovisning som inkluderar månads-kvartals och årsbokslut. Meriterande är erfarenhet inom projektredovisning eller erfarenhet från arbete i systemet Maconomy.
Som person är du driven, tar ansvar och vågar ta egna beslut. Vi ser gärna att du är affärsmässig, lösningsorienterad och tycker om att arbeta självständigt på ett strukturerat sätt. Vidare gillar du siffror och är analytisk lagd.
Om företaget
Företaget är ett internationellt företag i start tillväxt och framåtanda beläget i trevliga lokaler i Partille.
Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pernilla Ambratt på pernilla.ambratt@amendo.se eller 072-716 81 03. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!