OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom, och vill anta nya utmaningar med att strukturera upp redovisningsrutiner? Trivs du därtill bra i en entreprenörsorienterad miljö? Då kan detta vara tjänsten du söker!
SJR söker för kunds räkning en redovisningsekonom som kommer att ansvara för att utveckla redovisningsfunktionen för två dotterbolag i Danmark respektive Norge. I din roll kommer du bland annat att få arbeta med
- Löpande redovisning
- Avstämningar av resultat- och balanskonton
- Månadsbokslut
- Momsredovisning
- Framtagande av nya processer och rutiner
- Kontroll av likviditet
- Kontakt med dotterbolagens chefer
- Delaktighet i årsbokslut och årlig revision
Vår kund är en välkänd aktör inom IT-relaterad postservice, och sitter i inbjudande lokaler i Hammarby Sjöstad. Du kommer att ingå i ett ekonomiteam om 5 personer, och du rapporterar direkt till redovisningschefen.
Din bakgrund
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, gärna med erfarenhet av mindre bolag. Det är meriterande om du har en ekonomirelaterad högskoleutbildning, men detta är inget krav. Du har erfarenhet av att självständigt sammanställa månadsbokslut.
Du är systemvan och har goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du tidigare arbetat i Visma SPCS men detta är inget krav.
Som person är du noggrann och strukturerad, och du har ett proaktivt förhållningssätt där du ser vad som behöver göras och hur redovisningsfunktionen bäst kan utvecklas. Då många kontaktytor i Norge och Danmark ingår fordrar detta även en god kommunikativ förmåga. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av dansk eller norsk skattelagstiftning.
Du är en stresstålig person som trivs i entreprenörsorienterade miljöer, och du motiveras av att få vara med och lägga pusslet som kommer att utgöra morgondagens rutiner och processer.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi ser fram emot din ansökan!
Övrig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader, och för rätt person kommer överrekrytering till kunden att ske. Uppdraget är tänkt att starta omgående. Tjänsten är på heltid och arbetet utförs under kontorstid. Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Gustav Kendel på 076-647 16 45.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88