Redovisningsekonom till spännande uppdrag!

Arbetsbeskrivning

Presentation

Vi söker nu för kunds räkning en ekonom till ett konsultuppdrag. Uppdraget startar omgående och om du gillar att arbeta med både ekonomi och administration, så kan det här vara jobbet för dig!

Vi tror att du som söker trivs i en roll med stor variation och vill jobba med ekonomisk förvaltning av bostadsrättföreningar. Vår kund sitter i nyrenoverade lokaler centralt i Stockholm.

Intervjuer och urval sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

Ditt arbete som ekonom/administratör innehåller lika stor del arbete med ekonomi som administration. Du kommer självständigt att ansvara för ekonomin i ett antal bostadsrättsföreningar. Exempel på arbetsuppgifter där är:

• Löpande bokföring inklusive reskontra, kassa, deklarationer, inkomst och fastighetsskatt
• Upprätta bokslut, budget och prognoser för bostadsrättsföreningarna
• Delta i olika projekt samt utbilda/stötta nya brf -styrelser i ekonomi (bokslut, budget och prognoser)

I denna tjänst kommer du även att hantera löpande betalningar såsom leverantörsfakturor, arvoden mm åt bostadsrättsföreningarna och kunderna.


Utbildning/erfarenhet

Vi söker i första hand dig som har praktisk erfarenhet av ekonomisk förvaltning av bostadsrättsföreningar. Alternativt har du en bakgrund som redovisningskonsult från byrå eller så har du ansvarat för redovisningen i ett antal dotterbolag i en koncern. Du har relevant utbildning inom ekonomi/redovisning, gärna eftergymnasial. Som person söker vi dig som är positiv och ser möjligheter. Du är duktig på att bygga bra relationer och besitter en stark servicekänsla samt är noggrann och ansvarstagande.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Thunholm Reinhold

Malin Sager

Johanna Heimer

Christian Aronsson

Nathalie Rodriguez

Jasmina Dedeic

Sara Jägevall

Marcus Kahanek

Carolina Werner

Nele Turemark

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 12 juni 2015

Besöksadress

Kungsgatan 57A, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024