Redovisningsekonom till statlig myndighet i Karlskrona!

Redovisningsekonom till statlig myndighet i Karlskrona!

Arbetsbeskrivning

Är du en driven, serviceinriktad och erfaren redovisningsekonom med en vilja att utvecklas? Då är detta tjänsten för dig, vi söker nu en redovisningsekonom till statlig myndighet i Karlskrona! Välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för kunds räkning en erfaren redovisningsekonom som kan stötta upp hos ekonomienheten och ansvara för bland annat myndighetens ekonomiadministration, upphandlingar och e-handel. Uppdraget avser löpande arbete på myndighetens ekonomienhet.

Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid med start 2024-03-01 till och med 2024-09-30 med chans till förlängning!
Tjänsten är placerad i Karlskrona, Blekinge. Uppdraget är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbete i ekonomisystem, exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.
* Arbete med redovisning och bokföring, exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra
* Huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar
* Budgetarbete, samt delta i budgetuppföljning
* Ta fram rapporter om ekonomiska resultat och göra analyser kring resultat och bokslut
* Arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller
* Arbete med årsbokslut, bokslut och periodavslut.


VI SÖKER DIG SOM
- Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
- Erfarenhet av statlig redovisning
- Mycket goda kunskaper och kvalificerad erfarenhet av att arbeta med Unit4 ERP.
- Goda kunskaper i MS Office
- Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Som person är du driven ,noggrann, engagerad och serviceinriktad. Du är analytisk och arbetar med en god problemlösningsförmåga. Du ska kunna arbeta lika bra självständigt som i grupp där av stor vikt att du kan kommunicera tydligt och pedagogiskt i det dagliga arbetet.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juli 2023
  • Ansök senast: 20 augusti 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024