OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en redovisningsekonom till en statlig myndighet i Stockholm. Uppdraget är heltid, tillträde önskas någon gång under perioden 15aug- 1 dec 2016. Uppdraget löper till och med 31 augusti 2017.
Beskrivning:
Du kommer främst att arbeta myndighetens fastighetsprojekt och därtill hörande investeringar. Du kommer att arbeta mycket nära vår redovisningsekonom, och vid behov ska ni också kunna täcka upp för varandra. Du kommer även att arbeta mycket nära våra projektledare samt vår fastighetsekonom.
Arbetsuppgifterna är mycket varierande, från strategiska till operativa frågor . Som ekonom ska du stödjaavdelningens medarbetare i det dagliga arbetet vad gäller bland annat kontering, avstämningar, projektuppföljningar m.m. Arbetsuppgifterna innefattar även anläggningsredovisning och handhavande av anläggningsregistret. Vi kommer att ta hjälp av centrala ekonomiavdelningen för att hantera löpande uppgifter så som leverantörsfakturor, fakturahantering m.m.
Exempel på arbetsuppgifter:
•
Uppföljning och analys av intäkter och kostnader
•
Flerårsprognoser avseende hyror och investeringar (lånebehov)
•
Hantering av investeringar; kontroll, uppföljning, aktivering av anläggningstillgångar, browserrapporter mm.
•
Månadsavstämningar, bokslut.
•
Utveckla systemstöd, rapporter, rutiner och processer.
•
Samordnare, stöd till avdelningens medarbetare i ekonomisystem och redovisningsfrågor
•
Ombesörja fakturering, skapa kundfakturor, hantera inbetalningar, hantera leverantörsfakturor och utbetalningar
•
Hantera större mängder information i Excel; sortera, filtrera, summera, göra tabeller mm.
Kvalifikationer:
• Högskoleutbildning inom ekonomi
• 3års arbetserfarenhet av arbete med ekonomi
•
Goda kunskaper i Agresso, minst 6 månaders erfarenhet.
•
Erfarenhet av uppföljnings-, analys- och progonsarbete.
•
Kunnig inom anläggningsredovisning, minst 6 månaders erfarenhet.
•
Van användare av MS Office och i synnerhet excel
•
Minst tre månaders erfarenhet av statlig verksamhet.
Anställningsform
Visstid
Sysselsättningsgrad
Heltid
Arbetstid och lön
Dagtid, fast lön
Övrig information
Urval sker löpande så du är välkommen med din ansökan redan idag.
Ansökan görs via kornbodens hemsida: www.kornboden.se
Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i gelsbygd sedan 1996. Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Forslund, Kandidatansvarig
Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,
Joel Eriksson, Konsultchef
Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501